مجلس با توجه به نقش معلمان، بصورت پروژه ای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را در دستور کار دارد
مجلس با توجه به نقش معلمان، بصورت پروژه ای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را در دستور کار دارد
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت؛ مجلس یازدهم با توجه اصولی به نقش معلمان در رشد و اعتلای کشور بصورت پروژه ای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را در دستور کار دارد.

علی کریمی فیروزجایی در آستانه روز معلم در گفتگویی اظهار داشت: معلمان بعنوان پیشتازان و پیشگامان اعتلای کشور نقش برجسته و ممتازی در کشور دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم کارکرد نظام تعلیم و تربیت را در کشورمان مثبت و روبه جلو ارزیابی کرد و افزود: معلمان و دانش آموزان موتور و قلب تپنده این دستگاه محسوب می شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر مانایی تلاش های معلمان در حافظه جامعه، رسالت آنان را تاریخی و حائز اهمیت دانست و افزود: فرهنگیان در جمهوری اسلامی ایران از حیث جایگاه و رسالت معنوی در تراز بالا قرار دارند.

نماینده مردم بابل بااشاره به مشکلات فعلی دستگاه تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: حل مشکلات تعلیم و تربیت بواسطه فراخی عمل و تاثیرگذاری عمیق آن بر روند مناسبات جامعه از توان یک وزارتخانه خارج است.

کریمی فیروزجایی لاینحل ماندن بحث معیشت و چالش های اقتصادی معلمان و نیز عدم ترسیم آینده شغلی دانش آموزان متناسب با توان علمی آنان از سوی بخش های مختلف جامعه را از مشکلات کلیدی در این عرصه عنوان و تصریح کرد: چابک سازی آموزش و پرورش با رویکرد حل المسائلی ضرورت اساسی است.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر نقش محوری دولت و مجلس در حل تنگناهای عرصه تعلیم و تربیت گفت: فعال شدن شورای آموزش و پرورش با نگاه آینده محوری به حل چالش های این بخش کمک شایانی خواهد کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان با اشاره به رویکرد مجلس یازدهم در این زمینه افزود: مجلس یازدهم با توجه اصولی به نقش معلمان در رشد و اعتلای کشور بصورت پروژه ای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را در دستور کار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عدم هم راستایی وزارتخانه های آموزش وپرورش و علوم و تحقیقات را در بحث کنکور از اشکالات و نگرانی های جدی برشمرد و افزود: مجلس یازدهم با ورود به این مشکل لاینحل، نگرانی های منطقی خانواده های دانش آموزان و مسئولان را برطرف خواهد کرد.

عضو خانه ملت از معلمان بعنوان پرچمداران واقعی فرهنگ و نماد فرهیختگی جامعه یاد و خاطر نشان کرد: نگاه مسئولان کشور در مورد آموزش وپرورش باید از دستگاه مصرفی به تولیدی تغییر کند.

دبیر هیات رئیسه مجلس یازدهم مباحث انسانی با رویکرد اخلاقی را موضوع اساسی آموزش وپرورش دانست و افزود: پرورش و تربیت تخصص های مورد نیاز جامعه اسلامی با شاخص های معنوی اساس و شالوده کار آموزش وپرورش است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به تلاش مخلصانه معلمان در کارزار کرونا گفت: معلمان در هنگامه کرونا با تغییر مسیر آموزش ها به سمت فضای مجازی، سنگر تعلیم و تربیت را رها نکردند که حس مسئولیت پذیری آنان جای تقدیر دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان در مدرسه، تلاش معلمان فرهیخته در را ارائه آموزش های مجازی با اتخاذ رویه های مبتکرانه ستود و افزود: ارتباط خانواده های دانش آموزان با معلمان در فضای مجازی برای آگاهی از وضعیت تحصیلی فرزندان و نیز عدم قطع ارتباط با دستگاه تعلیم و تربیت ضرورت دارد.

عضو خانه ملت با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان که در کمیسیون مربوطه در دست بررسی است افزود: افزایش سطح کیفی آموزش ها، پویایی و خلاقیت در فرآیندهای تعلیم و تربیت و هم راستایی معلمان با اعضای هیات علمی مورد توجه است.

این مسئول پارلمانی با تقدیر از راه اندازی سامانه شاد برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان افزود: تاکنون در این سامانه ۱۱میلیارد فایل پردازش و تبادل شد که نشانگر توفیق آن است؛ هر چند ایرادات فنی این شبکه باید در کوتاه مدت برطرف گردد.

نماینده بابل با اشاره به عدم پوشش تحصیلی بخشی از دانش آموزان در سامانه شاد یادآورشد: باید با اجرای شیوه های جبرانی از عقب ماندگی آموزشی این دانش آموزان جلوگیری شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر تلاش همه جانبه مسئولان نظام برای حل چالش های پیش روی فرهنگیان افزود: درک مناسب معلمان از ظرفیت های موجود کشور برای حل مشکلات بنیادی حوزه تعلیم و تربیت جای تقدیر فراوان دارد.