با حقوق ۱۵ میلیون تومان مردم توانایی پرداخت وام مسکن ندارند
با حقوق ۱۵ میلیون تومان مردم توانایی پرداخت وام مسکن ندارند
سکان؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سال۱۴۰۳ سال مسکن برای مردم است به طوریکه باید ۳۰۰۰ هکتار به همدان اضافه و ۶۰ هزار زمین ۲۰۰ متری به مردم به صورت رایگان داده شود چراکه با حقوق ماهی ۱۵ میلیون تومان مردم توانایی پرداخت وام ندارند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی جمعه ۱۷ فروردین در جمع راهپیمایان روز قدس همدان، اظهار کرد: امروز مسأله اول جهان اسلام فلسطین و مردم مظلوم غزه است، روز قدس روز اسلامی و انسانی نگاه کردن است، روزی که همه دنیا برای فلسطین و غزه به میدان می‌آیند تا مظلومیت زنان و کودکان بی‌گناه به جهانیان نشان داده شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری روز قدس را امسال بین‌المللی دانستند به طوریکه هر سال مسلمانان جهان به میدان می‌آمدند تا مظلومیت این زنان و کودکان را نشان دهند اما امروز تمام مردم جهان به میدان آمدند تا مظلومیت مردم فلسطین را بیش از پیش آشکار کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در آیه ۷۵ سوره نساء همواره تکلیف مسلمانان در رابطه با غزه مشخص شده است، خاطرنشان کرد: آیه ۷۵ سوره نساء در خطاب به مردم دنیا می‌گوید چرا کمک نمی‌کنید؟ چرا زمانی‌که زنان و کودکان را می‌بینید نمی‌شتابید؟ پس یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخته شود، روز قدس است. دشمن می‌خواهد بین ملت بزرگ ایران و قدس، سخنان امام خمینی(ره)، قرآن و کمک آنها به مستضعفین فاصله بیندازد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ما باید به مردم غزه کمک کنیم، مطرح کرد: مردم ایران در برخی مسائل مشکل دارند اما به غزه می‌پردازند چراکه غزه نوک پیکان جهان اسلام در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی است، به طوریکه ۷۵ سال از حمله رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین می‌گذرد و در شش ماه گذشته پنج حمله بزرگ به فلسطین شده که در یک از این حملات بیش از ۲۰۰۰ نفر شهید شده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: مردم بدانند آمریکا آمد و داعش را راه انداخت، داعش برای اینکه ایران را هدف قرار دهد تا در تهران حاکم شود و کشور را غصب کند به وجود آمد، داعش برای عراق و سوریه نیست بلکه برای حاکمیت بر ملت مسلمان ایران است.

وی یادآور شد: غزه از نظر اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و اسلامی برای ما حائز اهمیت است چراکه آمریکا نقشه کشیده بود که فلسطین را برای همیشه از نقشه جهانی پاک کند، قرار بود حزب‌الله لبنان حذف شود و در عراق حرکت مردمی را سرکوب کنند و به حساب ایران برسند، مردم ایران و نمازگزاران عزیز سربازانی که امروز در غزه می‌جنگند از ایران، عراق، حزب‌الله، جهان اسلام و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی توضیح داد: اگر امنیت را بخواهیم حفظ کنیم باید ۳۰۰۰ کیلومتر دورتر برویم به طوریکه آمریکا برای دفاع از خودش به خلیج فارس می‌آید. اگر نتوانیم در غزه مبارزه کنیم نمی‌توانیم امنیت بین‌المللی را حفظ کنیم، از نظر سیاسی یک پایه اساسی ما مقاومت است، بنابراین اگر ما با دنیا در حال فعالیت هستیم چون مقاومت از ما حمایت می‌کند و از نظر انسانی آیا ما باید از حق مظلوم دفاع کنیم؟

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه مردم ما با غیرت‌ترین و با حیثیت‌ترین مردم جهان هستند و امروز حماسه بزرگ قرن اتفاق افتاده است، بیان کرد: ما مقاومت می‌کنیم و می‌ایستیم و تا آخرین قطره خون از مقاومت و انقلاب دفاع خواهیم کرد. اگر دنیا به ما هجمه کند یک وجب عقب‌نشینی نمی‌کنیم و رژیم صهیونیستی به دلایل گوناگون برای همیشه شکست خورده است، ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی وارد شده جبران‌ناپذیر است و از قله پایین آمده و آمریکا در مورد این رژیم جعلی ناامید شده است.

وی با بیان اینکه ما نباید اسیر بازی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا بشویم، خاطرنشان کرد: ایران هر موقع صلاح بداند سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد زد و کسی نمی‌تواند شک کند که ایران کارهای رژیم صهیونیستی را بی‌جواب بگذارد و برای ایستادگی ما همیشه باید همگام و همراه با رهبری باشیم به طوریکه بیش از شش ماه رژیم صهیونیستی با یک گروه می‌جنگد و دنبال راهی هست که عقب‌نشینی کند اما عقب‌نشینی را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند، پس نجات آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها با ایجاد جنگ در منطقه امکان‌پذیر است اما سیاست ایران گوشمالی رژیم صهیونیستی بدون جنگ منطقه‌ای است.

وی افزود: مردم شهیدپرور به رهبری، نظام و سربازانش اعتماد کنید، همه کسانی‌که در روز قدس شرکت کردید بدانید ایران عزتمند و شرافتمند است، مردم ایران متمدن و مسلمان هستند و پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. مردم از معیشت گلایه دارند که حق با مردم است و رضایت عمومی مردم از تمام اقدامات بالاتر است و این حق مردم است که معیشت خوب داشته باشند و مسئولان باید در حد توان برای بهتر شدن وضعیت کمک کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: ما هر آنچه داریم فدای نظام، انقلاب و مردم می‌کنیم و هر کس یک نفر را به نظام خوش‌بین کند انقلابی است، هر مدیری کاری برای مردم انجام دهد که مردم امیدوار شوند انقلابی است، مسئولان نظام بدانند یا نباید مسئولیت بپذیرند یا اگر پذیرفته‌اند نباید یک سر سوزن زندگی خودشان با متوسط مردم فرق کند به طوریکه ظالم‌ترین افراد جهان کسانی هستند که قدمی برای خودشان با استفاده از مسئولیتشان بردارند.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان اعلام کرد: سال۱۴۰۳ سال مسکن برای مردم است به طوریکه باید ۳۰۰۰ هکتار به همدان اضافه و ۶۰ هزار زمین ۲۰۰ متری به مردم به صورت رایگان داده شود چراکه با حقوق ماهی ۱۵ میلیون تومان مردم توانایی پرداخت وام ندارند.