منوچهر متکی مورد اقبال منتخبان دوازدهم/ تلاش قالیباف برای حفظ صندلی ریاست
منوچهر متکی مورد اقبال منتخبان دوازدهم/ تلاش قالیباف برای حفظ صندلی ریاست
سکان ؛ قالیباف رقابت سختی را با متکی خواهد داشت از همین حالا هم زمزمه‌های ریاست متکی در راهرو‌های مجلس و گعده‌های اصول‌گرایان شنیده می‌شود.

به گزارش سکان نیوز، با نزدیک شدن به شروع کار مجلس دوازدهم رقابت برای انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی بسیار داغ شده است و در بین چهره‌ های که این روزها مطرح شده است دو چهره به عنوان کاندیدای اصلی در حال رقابت جدی در بین منتخبان مردم در مجلس دوازدهم هستند .

منوچهر متکی سیاستمدار و دیپلمات ایرانی است که در دولت‌های نهم و دهم بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ سمت وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت وی در دوره‌ اول نماینده مردم کردکوی و دوره هفتم به‌عنوان نمایندهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و دوره دوازدهم نیز دوباره به عنوان منتخب مردم تهران ،ری،شمیرانات و اسلامشهر انتخاب شد.

متکی از جمله چهره های سیاسی می باشد که در بین اکثریت منتخبان مردم در مجلس دوازدهم اقبال و محبوبیت خاصی دارد .

محمدباقر قالیباف و طیف او برای رقابت بر سر کرسی ریاست و دور دوم انتخابات مجلس کار سختی پیش رو دارند. قالیباف که در دوره قبل نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای داشت حالا در استان تهران با حدود ۴۰۰ هزار رای چهارم شده است.

قالیباف رقابت سختی را با متکی خواهد داشت از همین حالا هم زمزمه‌های ریاست متکی در راهرو‌های مجلس و گعده‌های اصول‌گرایان شنیده می‌شود.

باید منتظر ماند تا با شروع مجلس دوازدهم منتخبان مردم چه کسی را به عنوان ریاست مجلس انتخاب خواهند .