تلاش برای تامین مالی پایدار بخش کشاورزی
تلاش برای تامین مالی پایدار بخش کشاورزی
سکان؛ مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر تامین مالی پایدار بخش کشاورزی گفت: هدف ما این است که از شعبه‌محوری به سمت مشتری‌محوری برویم و استفاده از سامانه‌های نوآورانه برای دریافت خدمات غیرحضوری در همین راستاست.

به گزارش سکان ؛ فرشید فرخ‌نژاد در مراسم بهره‌برداری عملیاتی از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما، تامین مالی پایدار بخش کشاورزی به‌عنوان بخش زحمت‌کش تامین زنجیره غذایی مردم است. از این رو سال گذشته به تعداد بیش از یک میلیون تسهیلات و امسال هم بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

وی‌ با تاکید بر جدی گرفتن تحول دیجیتال بیان کرد: استفاده از امکاناتی که در فضای کسب و کار وجود دارد مثل همکاری با شرکت‌های فناوری. امیدواریم با ریل‌گذاری صحیح و پشتوانه مشتریان خوب بانک در تامین مالی زنجیره موفق باشیم و از فناوری به نحوی استفاده کنیم که در زمان نیاز تسهیلات گیرنده‌ای که برای تولید به منابع نیاز دارد، دسترسی به منابع برایش فراهم شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: از این رو برای رسیدن به این هدف، دو دغدغه داریم، دغدغه بازگشت به موقع منابع و خرج کردن تسهیلات در جای خودش برای اینکه به هدف تامین امنیت غذایی جامعه برسیم که نیازمند تعامل صحیح با سرشاخه‌های خدمت‌رسانی است.

فرخ‌نژاد خاطرنشان کرد: هدف ما این است که از شعبه‌محوری به سمت مشتری‌محوری برویم و بر اساس نیاز مشتری خدمات را ارائه دهیم. استفاده از سامانه‌های نوآورانه و ایجاد سامانه‌هایی مانند «باران» و «آسان» و همچنین پلتفرم مدیریت زنجیره تامین کشاورزی «پالیز» برای دریافت خدمات غیرحضوری در همین راستاست.

وی با بیان اینکه سامانه پالیز یک سامانه اهرمی است و اثرگذاری آن به‌صورت مضاعف خواهد بود، گفت: این سامانه در بعد اقتصادی کاهش واسطه‌گری و قیمت تمام‌شده خدمات و محصولات، در بعد اجتماعی توانمندسازی و تقویت دانش کشاورزان و ایجاد امنیت غذایی، در بعد مالی تامین مالی کشاورزان به‌شکل اعتباری و تعهدی و همچنین شفافیت در تامین مالی طرح‌ها، در بعد بهره‌وری نیروی انسانی نیز صرفه‌جویی در زمان و منابع مادی و فیزیکی کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.