بازدید رییس دانشگاه و مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه از طرح‌های عمرانی در دست اجرا و نیز بررسی و آغاز چند طرح جدید
بازدید رییس دانشگاه و مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه از طرح‌های عمرانی در دست اجرا و نیز بررسی و آغاز چند طرح جدید
به گزارش سکان نیوز/ دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران به همراه دکتر محمد ملاعلی‌پور مدیر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه در صبح جمعه بیست و سوم خردادماه در بازدیدی که حدودا سه ساعت به‌طول انجامید، آخرین وضعیت طرح‌های فنی و عمرانی دانشگاه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دادند. ماحصل این بازدید چنین بوده است:

1- در خصوص پروژه دانشکده اقتصاد و علوم اداری خوشبختانه با تزریق مناسب اعتبارات، به‌ویژه تزریق نقدی، تکمیل طرح از سرعت مطلوبی برخوردار شده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، امید است این پروژه از شهریورماه و در آغاز نیم‌سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
2- تکمیل ساختمان تاسیسات دانشکده‌ علوم اقتصادی و اداری و دانشکده حقوق و علوم سیاسی و تجهیز آن آغاز شده است و انتظار می‌رود اوایل پاییز به بهره‌برداری برسد.
3- بستر اینترنت و فیبر نوری و سایر امکانات لازم نظیر برق و آب و گاز برای دانشکده علوم اقتصادی و اداری در حال انجام و تکمیل شدن است.
4- فضاسازی و پیاده‌روهای اطراف دانشکده علوم اقتصادی و اداری در دست انجام است و تا اواسط مردادماه به بهره‌‎برداری می‌رسند.
5- با توجه به این‌که وجود فضاهای سبز مناسب در دانشگاه و خوابگاه نقش بسیار موثری بر عملکرد آموزشی و آرامش روحی دانشجویان دارد. ریاست دانشگاه برای طراحی و ساخت فضاهای سبز مناسب شامل جدول‌کشی، احداث پیاده رو، فضای سبز، آلاچیق، آب‌نما، صندلی و سایر امکانات رفاهی تاکید کرد و مقرر شد دفتر فنی در اسرع وقت نسبت به تدوین برنامه جامعی در این خصوص و اجرای آن اقدام نماید.
6- ساختمان اساتید دانشکده فنی و مهندسی با تزریق مناسب اعتبارات و افزایش اکیپ‌های کاری با سرعت مناسبی در حال انجام است و فاز اول آن به‌زودی به پایان می‌رسد و هم‌زمان اقدامات لازم برای شروع فاز نهایی آن در حال انجام است.
7- برخی موانع و مشکلات سوله کارگاهی دانشکده فنی و مهندسی برطرف شده و تکمیل آن به‌زودی آغاز می‌گردد.
8- بازسازی و به‌سازی زمین چمن فوتبال و پیست دو و میدانی مربوطه، به‌همراه سیستم جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و ایجاد مسیر دسترسی مناسب به‌همراه رخت‌کن و …  تکمیل شده است.
9- زیرسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی دانشکده‌های الهیات و اطراف دانشکده فنی و مهندسی آغاز شده است و ان‌شاالله تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسند.
10-  ایجاد سیستم جمع‌آوری فاضلاب سرای دانشجویی امام حسین(ع) و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری از طریق تکمیل شبکه فاضلاب سرای دانشجویی حضرت زینب(س) در آخرین مراحل تکمیل خویش قرار دارد و به‌زودی این معضل دیرپای زیست محیطی و مدیریت سبز حل خواهد شد.
11-  ایجاد شبکه فاضلاب دانشکده فنی و مهندسی و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری به‌عنوان بخشی از مدیریت سبز دانشگاه آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان مردادماه به بهره‌برداری برسد.
12- شبکه آبیاری قطره‌ای فضای سبز پردیس در دو ماه گذشته با تلاش همکاران اداره پشتیبانی و مدیریت طرح‌های عمرانی دانشگاه  اجرا و خوشبختانه در فرآیند بهره‌برداری قرار گرفته است و مقرر شد نواقص موجود آن در اسرع وقت برطرف شوند.
13- مقرر شد فاز جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی به سرعت آغاز و مورد حمایت موثر قرار گیرد. انتظار می‌رود ظرف مدت 18 ماه فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد و دانشکده مذکور در این ساختمان استقرار یابد.
14- در حالی‌که فاز اول ایجاد سوله ورزشی سرای دانشجویی امام حسین(ع) به لطف خدا و تلاش همکاران معاونت دانشجویی و مدیریت طرح‌های عمرانی دانشگاه به اتمام رسیده است،  فاز دوم این پروژه زیرساختی مهم با انتخاب پیمانکار آغاز شده است و مقرر گردید نیمی از این سوله بزرگ بر اساس نقشه قبلی آماده و در گام اول مورد بهره‌برداری دانشجویان قرار گیرد.
15- در بازدید از طرح استخر و مجموعه ورزش‌های آبی دانشگاه، با وجود پیشرفت نسبی کار، مقرر گردید در اسرع وقت با رفع موانع حقوقی، فاز بعدی تکمیل این پروژه(که البته نیازمند بودجه بسیار کلانی می‌باشد) آغاز گردد.
16- در بازدید از آزمایشگاه مرکزی، سرعت و به‌خصوص کیفیت کارهای در دست انجام، نامناسب ارزیابی شده است و مقرر گردید در اسرع وقت نسبت به اصلاح و بهبود امور از طریق مدیریت طرح‌های عمرانی دانشگاه اقدام گردد.
17- خوشبختانه با همت مشترک معاونت دانشجویی و مدیریت طرح‌های عمرانی دانشگاه، 4 بلوک شانزده واحده از سرای دانشجویی و مجتمع رفاهی شهید نواب صفوی دانشگاه به‌صورت کامل و با کیفیت بالا بازسازی شده‌اند که گامی بزرگ در به‌سازی امکانات رفاهی و دانشجویی دانشگاه می‌باشد.
18-در این بازدید میدانی، برخی موانع و مشکلات موجود در ساختار اطلاعاتی دانشگاه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت که در جهت دست‌یابی به یک مدیریت به‌روز و کار آمد و هم‌چنین جلوگیری از هزینه‌های اضافی و اتلاف زمان، ریاست دانشگاه بر تدوین یک مجموعه اطلاعاتی جامع از زیرساخت‌های دانشگاه و طراحی پایگاه داده‌های مکانی دانشگاه مازندران در سامانه اطلاعات جغرافیایی    (GIS) تاکید کرد.
       رییس دانشگاه در این بازدید از مدیران امور مالی و طرح‌های عمرانی دانشگاه خواست نهایت تلاش خویش را برای:
1- انجام با کیفیت طرح‌های عمرانی دانشگاه
2- سرعت مناسب پیشرفت کار
3- رفع موانع با همکاری مدیریت امور حقوقی دانشگاه و
4- نگاه همه‌جانبه به توسعه زیرساخت‌های عمرانی دانشگاه، به‌کار گیرند تا در این شرایط سخت اقتصادی کشور، دانشگاه مازندران بتواند به اهداف زیرساختی خویش دست یابد.
       دکتر نوذری تاکید کرد: به هیچ وجه کیفیت کارهای عمرانی نباید فدای سرعت و عجله در بهره‌برداری از آنها گردد، چرا که دانشگاه نباید تا به این حد هزینه نگهداری تاسیسات کم‌کیفیت و حتی بی‌کیفیت را آن هم با گذشت زمان اندکی از بهره‌برداری آنها متحمل شود.