هزینه ۱۶ میلیارد تومانی برای ساخت و تجهیز ۳ مرکز ناباروری استان
هزینه ۱۶ میلیارد تومانی برای ساخت و تجهیز ۳ مرکز ناباروری استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش استانی هفته ملی سلامت گفت: ۱۶ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز ناباروری بهشهر، نوشهر و امام ساری هزینه شده است

به گزارش سکان نیوز، دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران که با حضور معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و روسای ادارات شبکه های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد از فعالیت ۵۲۲ پایگاه سلامت در استان خبر داد و افزود: هزار پزشک، مراقب سلامت و منشی در ۴۰۰ پایگاه سلامت بخش خصوصی بدون تحمیل هزینه به دانشگاه روزانه ۱۳ هزار ویزیت  و مراقبت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هفته سلامت فرصت و بهانه‌ای است برای ارتقا و آگاهی مردم در حوزه بهداشت و درمان است، تصریح کرد:   هفته سلامت فرصتی برای ارتقای سواد سلامت و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: برای ساخت و تجهیز ۱۵ واحد بهداشتی شامل مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و انبار دارویی با متراژ ۷ هزار و ۸۰ مترمربع ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر غلامی بیان کرد: در حوزه بهداشت در حال حاضر ۳۷ پروژه نیمه کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اعلام  اینکه در بخش جوانی جمعیت ۵۵۰ هزار مشاور فرزندآوری منتهی به ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بارداری انجام شده است، ادامه داد: شاهد کم شدن شیب کاهش تولد هستیم که کاهش ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد و در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل یک دهم درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ۱۶ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز ناباروری بهشهر، نوشهر و امام ساری هزینه شده است.

این مسئول به طرح غربالگری دیابت و فشار خون در استان اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان مشارکت داشتند که ۳۲ هزار و ۹۲۵ نفر مشکوک به دیابت و ۳۳ هزار و ۲۰۶ نفر مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شدند.

دکتر غلامی بیان کرد: امسال پویش غربالگری سه نوع از سرطان‌ها انجام می‌شود تا افراد مبتلا شناسایی شوند.

وی از خرید هشت دستگاه خودرو شاسی‌دار برای مناطق کوهستانی خبر داد و افزود: این خودروها  به‌زودی تحویل گرفته می‌شوند و امروز هم شاهد تحویل ۱۰۰ دستگاه موتور که برای استفاده بهورزان مرد در مناطق مختلف استان خریداری شده بود بودیم.