۱۵درصد مشترکان برق تبریز  پرمصرف هستند
۱۵درصد مشترکان برق تبریز  پرمصرف هستند
سکان ؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: تنها 15 درصد مشترکان تبریز جزو مشترکان پرمصرف می باشند.

عادل کاظمی اظهار کرد: بر اساس طرح امید در مناطق آذربایجان که جزو مناطق گرمسیر یا سردسیر به حساب نمی آیند مشترکانی که ۸۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند کم مصرف تلقی شده و هزینه مشترکان برق رایگان خواهد بود.

وی ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات را نیز جزو مشترکان خوش مصرف و بالاتر از ۲۰۰ را پرمصرف اعلام کرد و افزود: البته در اوج فصل گرما ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق جزو مشترکان کم مصرف محسوب می شود.

کاظمی گفت: بر اساس این طرح با سیاست های تشویقی تلاش می کنیم مشترکان پرمصرف به خوش مصرف و خوش مصرف به کم مصرف تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه در کشور ۹ میلیون مشترک جزو مشترکان کم مصرف هستند، ادامه داد: با پیاده سازی این طرح ۱۰درصد از مشترکان پرمصرف به خوش مصرف و خوش مصرف به کم مصرف تقلیل می یابد.

وی افزود: برای مشترکان پرمصرف ۶ماه فرصت داده می شود تا مصرف خود را متناسب کرده و جزو مشترکان خوش مصرف شوند در غیر این صورت باید از سلول های خورشیدی برای تولید انرژی استفاده کنند.

اپلیکیشن برق من در تبریز راه اندازی شد

عادل کاظمی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار گرفته است.

کاظمی ادامه داد: با ثبت نام در این سامانه، مشترکان می‌توانند تمام خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه‌ای دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای تحقق دولت الکترونیک، کلیه‌ خدمات شرکت به شهروندان غیرحضوری شده و هیچگونه خدمتی به صورت حضوری در ستاد و امورهای تابعه‌ برق پذیرفته نخواهد شد، یادآوری کرد: شهروندان می‌توانند با دریافت اپلیکیشن «برق من» از نرم‌افزار کافه بازار، سایت برق امید به آدرس bargh-omid.ir و پورتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این نرم‌افزار گفت: اپلیکیشن «برق من» از امکاناتی همچون «نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض»، «امکان پرداخت آنی قبض»، «نمایش سوابق پرداخت»، «نمایش سوابق مصرف»، «ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری)»، «نمایش ماشین حساب تعرفه برای مدیریت مصرف»، «امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب»، «امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام»، «امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان»، «امکان ثبت درخواست جمع‌آوری و وصل انشعاب» و «امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور» برخوردار است و مشترکان پس از نصب این نرم‌افزار می‌توانند از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اعلام کرد: این اپلیکیشن با اهداف بهره‌مندی از فناوری‌های نو، ارتقاء سطح خدمات و رفاه مشترکین، صرفه‌جویی اقتصادی، ارتباط دوسویه با مشترکین، نظارت موثر، مدیریت کارآمد راه‌اندازی شده است.

کاظمی اجرای طرح خدمات سبز را گامی بزرگ برای دستیابی به این اهداف دانست و گفت: اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران، راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش برای مشترکان برای مشاهده و پرداخت قبوض است و مشترکان می‌توانند اصل قبض برق و جزئیات برق مصرفی خود را توسط این برنامه مشاهده کنند.

وی یادآور شد: طرح خدمات سبز شرکت توانیر خدمات شرکت های توزیع را اولویت بندی کرده و ۸۰ خدمت را به مردم ارایه خواهد کرد که در مرحله اول ۴۰ خدمت به مردم ارایه می دهد که از آذر ماه به صورت غیرحضوری ارایه می شود.

پست برق و کنتور مغازه های آسیب دیده سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز نصب شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین با اشاره به بازسازی، نوسازی، اصلاح و ایجاد شبکه برق سرای ایکی قاپیلی(۲دری) بازار تبریز، اظهار کرد: پست برق این بخش از بازار سنتی تبریز به صورت زیرزمینی ایجاد شده و کنتور ۱۱۰ تا ۱۲۰ واحد آسیب دیده از آتش سوزی بازار تبریز نصب شد.

کاظمی یادآور شد: برای اجرای این طرح ها حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۸۵۰ میلیارد ریال ارزش طرح های پایان یافته برق تبریز در سال جاری

وی همچنین گفت: ۳۵ میلیارد ریال از طرح ها مراحل نهایی را طی می کند و در یک ماه آینده به پایان می رسد البته امسال تاکنون ارزش طرح های اتمام شده برق تبریز ۸۵۰ میلیارد ریال است.

کاظمی اظهار کرد: سال آینده نیز ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش طرح های اتمام یافته خواهد بود.

وی ادامه داد: برای بهبود تلفات یا طرح های کاهش تلفات پارسال ۶ هزار و ۷۰ کیلومتر سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل شد که امسال این مقدار به ۱۰هزار و ۱۰ کیلومتر افرایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: اجرای این طرح ها موجب کاهش تلفات، برق دزدی و اتصال های شبکه می شود که البته ۴۰۰ کیلومتر نیز در مراحل تبدیل به کابل است که ۲ تا ۳ ماه آینده انجام می شود.