کسب تجربیات جدید و ارزشمند در شرایط کرونایی
کسب تجربیات جدید و ارزشمند در شرایط کرونایی
سکان نیوز/در جلسه ویدئو کنفرانسی کارشناسان آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان مازندران، کسب تجربیات جدید و ارزشمند دوران کرونا مورد بحث قرار گرفت.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانسی در این جلسه حضور یافته بود، گفت: در شرایط بیماری کرونا ما صاحب تجربه های جدیدی شدیم و توانستیم با تولید ۱۱۲۰برنامه، تدریس زنده و ضبط شده را از شبکه آموزش و شبکه چهار با ۹۶عنوان درس و مشارکت ۵۷دبیر مجرب گام جدیدی در تولید محتوای الکترونیکی برداریم.
عباس سلطانیان با بیان اینکه در شبکه شاد با ایجاد ۹۳کانال و ۲۳۷۲عنوان مطالب آموزشی را بارگذاری کردیم تا همه دانش آموزان از آن بهرمند شوند، افزود: دست اندرکاران امر آموزش به سه اصل مهم عدالت، صحت، و جامعیت در ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان توجه کنند و برای سال تحصیلی آینده ۹اصل مهم در بازگشایی مدارس بزودی با بخشنامه بازگشایی مدارس، به استان ها ابلاغ خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت توزیع متوازن شاخه ای و رشته ای در هدایت تحصیلی، خاطرنشان کرد: ۲۳برنامه و ۶۰فعالیت مندرج در برنامه های دفتر آموزش متوسطه نظری طی بخشنامه برنامه سنواتی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده است.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران نیز در این نشست ویدئو کنفرانسی با تبیین برنامه سنواتی ۱۴۰۰_۱۳۹۹با دست اندرکاران آموزش ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، گفت: مهم ترین وظیفه ما در تدوین برنامه سنواتی مناطق و مدارس توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت است.
علیرضا سعدی پور افزود: وظیفه دیگر ما این است که برنامه سنواتی ما مستند به سند تحول بنیادین، همراه با نظم برنامه ای برای اجزای آموزش، با تبدیل شدن به گفتمان مدیران مدارس در بستر سند تحول و بهرگیری از فضای مجازی برای تعمیق بخشی به جریان تعلیم و تربیت باشد تا بتواند به ارتقای جایگاه مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت کمک کند.
وی همچنین تصریح کرد: نکته مهم دیگری که می بایست مورد توجه قرار گیرد تدوین برنامه مناطق و مدارس، مطابق با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین است تا بتوانیم دانش آموزانی خلاق و نوآور تربیت کنیم به همین منظور لازم است در ساماندهی مطلوب معلم و کلاس درس با ایجاد فرصت برابر برای همه دانش آموزان دختر و پسر در همه مناطق شاهد افزایش پوشش تحصیلی و شاخص های عمومی و اختصاصی باشیم و زمینه موفقیت را برای همه فرزندان ایران اسلامی فراهم آوریم.