کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به برنامه مدون دارد
کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به برنامه مدون دارد
سکان نیوز./ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت : کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر نیاز به برنامه ریزی مدون ملی دارد که تمام دستگاهها را پای کار آورد.

به گزارش سکان نیوز./ مهدی سعادتی در آستانه پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اگرچه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی کارکردهای نظام برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد موثر بود، ولی نتوانست موفقیت چشمگیری در کاهش آسیب های اجتماعی ایفاء کند.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون عزم ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر اظهارداشت : ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از تمام ظرفیت های موجود دستگاههای دولتی و غیر دولتی و حتی تشکل های مردمی بتوانیم در مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده نمائیم.
نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم اظهارداشت : دستگاههای فرهنگی ما باید بیش از سایر دستگاهها در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند و باید از توانمندی این دستگاههای فرهنگی از جمله تریبون های نماز جمعه ، ائمه جمعه و جماعات نیز بیشتر استفاده شود.
سعادتی ادامه داد : در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم نیز تلاش می شود تا قوانین مدونی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر تدوین شود تا بتوانیم با بودجه مناسب و بهره گیری از ظرفیت های قوای سه گانه تا حد زیادی دغدغه خانواده ها را در این ارتباط کاهش دهیم.
وی اضافه کرد : ما به عنوان نماینده مردم و مسوولان کشور نسبت به مردم مسوولیت داریم و نباید بگذاریم آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر جامعه ما را به خصوص جوانان ما را بیش از این تهدید کند.
وی درباره یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم در بخش مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از کارهای مهم که در مجلس باید پیگیری شود مکلف کردن دولت به اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه ششم است تا لایحه ای را به ویژه برای طلاق و حاشیه نشینی به مجلس بیاورد.