پویش  نذر ماسک در آستانه ماه محرم
پویش  نذر ماسک در آستانه ماه محرم
سکان نیوز/طرح نذر ماسک در ماه محرم می تواند با مشارکت همگانی مردم بویژه خیرین در تامین این تجهیزات حفاظت فردی برای خانواده های کم درآمد موثر باشد

سکان نیوز/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که پویش نذر ماسک در آستانه ماه محرم با محوریت تشکل‌های مردم نهاد حوزه سلامت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز به کار کرده است.

? دکتر سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این مطلب افزود : با توجه به برخی محدودیت ها برای توزیع اطعام در ماه محرم سال جاری ، پویش نذر ماسک در این استان به عنوان جایگزینی برای آیین نذر اطعام به مردم به خصوص خیرین پیشنهاد می شود تا از طریق این پویش بتوان ماسک مورد نیاز خانواده های کم درآمد جامعه را تامین کرد.

? وی گفت : در شرایط فعلی استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهم ترین پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت در سطح کشور مطرح شده و قطعا برخی از خانواده های نیازمند در تامین آن با مشکل اقتصادی مواجهند که لازم است اقدامات نیکوکارانه در این زمینه صورت گیرد.

? مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : طرح نذر ماسک در ماه محرم می تواند با مشارکت همگانی مردم بویژه خیرین در تامین این تجهیزات حفاظت فردی برای خانواده های کم درآمد موثر باشد و مشارکت عزداران حسینی در این نذر می تواند بخشی از مشکلات این قشر را رفع کند.

? دکتر بابایی از رسانه ها و فعالان حوزه تشکل های مردمی در استان مازندران خواست تا همانند گذشته که در طرح کمک های مومنانه به اقشار کم درآمد جامعه نقش خودشان را در کنار خیرین ایفاء کردند در این پویش نیز پیشگام شوند.

? وی همچنین از دستگاه های دولتی و غیر دولتی و نهادها نیز خواست تا در پویش نذر ماسک مشارکت مومنانه داشته باشند تا با همراهی مردم بخشی از اقلام سلامت محور خانوارهای نیازمند در روزهای کرونایی تامین شود.

? سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیش از دو هزار هیات های مذهبی مازندران و هیات های امنا بیش از چهار هزار مسجد استان نیز برای پیوستن به این پویش دعوت کرد.

? کارشناسان و فعالان حوزه اجتماعی بر این باورند که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت مازندران با وجود الزامی بودن استفاده از ماسک ، به خاطر شرایط سخت اقتصادی متاثر از شیوع کرونا قادر به تامین این پوشش نیستند.