نامه منتخبان مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم به آیت الله رئیسی/نحوه واگذاری کارخانه چوب و کاغذ را بررسی کنید
نامه منتخبان مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم به آیت الله رئیسی/نحوه واگذاری کارخانه چوب و کاغذ را بررسی کنید
سکان نیوز؛ علی بابایی کارنامی و منصورعلی زارعی منتخبان مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار بررسی نحوه واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران شدند.

حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه

موضوع: واگذاری صنایع چوب و کاغذ مازندران

باسلام وتحیت به استحضارمیرساند

در تاریخ ۱۶/ ۱ /۹۹ شرکت آینده پویا از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران آگهی فروش سهام 58 درصد خود راکه متعلق به دولت می باشد دربزرگترین کارخانه چوب وکاغذ خاور میانه( صنایع چوب و کاغذ مازندران) اعلام نمود که تصویر آن بپیوست می باشد(پیوست شماره یک).

در آگهی مذکور از قیمت سهام و نحوه واگذاری مطلبی ذکر نگردید؟! ولی برابر اطلاع واصله قیمت پایه کل کارخانه حدود هفتصد میلیارد تومان باشرایط فروش بصورت نقدی برنامه ریزی گردید.
لکن شرکت درعدم اعلام قیمت پایه اصرار می ورزد؟!

فلذا نظر حضرتعالی را به موارد زیر جلب و امیدواریم دستورات لازم در جهت شفاف سازی ورعایت قوانین در واگذاری وهمچنین رعایت غبطه کارگران زحمت کش را صادر فرمایید.

?شرح مختصری از نحوه فعالیت اقتصادی شرکت آینده پویا در استان مازندران

سهام اصلی سه شرکت صنایع چوب و کاغذ، نکا چوب  و چوب فریم با تعداد  قریب ‌‌‌۴۰۰۰ کارگر متعلق به این شرکت می باشد که در سنوات گذشته نیز به علت عدم اهلیت مدیریتی واجرایی خسارت های زیادی بر این شرکت ها وارد گردید و علرغم اینکه مواد اولیه اصلی این شرکت ها چوب
می باشد ولی با بی توجهی و بعضاً بی تدبیری سازمان جنگل ها و مراتع و سهام داران اصلی این شرکت ها در عدم بهره برداری واحیاءصحیح از جنگل موجب گردید تا تعداد بسیاری از کارگران زحمت کش این خطه بیکار گردند و احتمال می رود طی سالهای اخیر نقش برخی از مدیران برای به ورشکست کشاندن این شرکت ها برای جلب منافع بعضی از رانت خواران، بی تاثیر نبوده باشد.که با بررسی دقیق می توان به این لایه پنهان دست پیدا نمود.

شرکت صنایع چوب و کاغذ که با تعداد ‌‌‌۱۶۰۰ کارگر بزرگترین کارخانه تولید کننده کاغذ درخاورمیانه نیز از این بی تدبیری مصون نبوده و امروز در شرایط ورشکستگی (ماده 141) قرار گرفته است که علارغم تلاش بسیاری از مسئولان دلسورز برای برون رفت از ماده 141. سهامداران اصلی همچنان
برطبل اعلام ورشکستگی می کوبندکه به بعضی از دلایل که مدیران شرکت و سازمان جنگل ها و مراتع در نگه داشتن این شرکت درشمول ماده 141 قانون تجارت ذیلا اشاره می گردد.

?اجرای طرح تنفس ضروری جنگل زودتر از برنامه مدون و عدم پیش بینی منابع جایگزین برای فعالیت این شرکت

?اعمال برخی قوانین دست وپا گیر در واردارت چوب و صرف هزینه های سنگین برای ایجاد موانع در فرایند تولید

?تخصیص ارز دولتی به وارد کنندگان کاغذ و عدم حمایت از تولید کنندگان با تخصیص ارز نیمایی

?عدم همکاری سازمان های تامین اجتماعی ادارات برق و گاز در خصوص بدهی شرکت

?تعلیق صدور کارت بازرگانی برای شرکت

?عدم تنظیم و ثبت صورتجلسات و تعیین سمت اعضای حاضر هیئت مدیره

جناب آقای رئیسی

چشم امید هزاران نفر از مازنی ها به فعالیت این واحد بزرگ صنعتی دوخته شده است و مردم مازندران خاطرات تلخ واگذاری های ده ها شرکت بخصوص نساجی قائم شهر، نساجی بهشهر ،شرکت چوب فریم و…را هرگز از یاد نمی برند. و این بار مردم انقلابی مازندران وکارگران خسته ورنجور پینه به دست چشم به اقدام انقلابی شما دوخته اند تا اجازه ندهیدتراژدی واگذاری ها همانند شرکت نیشکر هفت تپه در مازندران تکرار شودو بدون کارشناسی دقیق و تأمین منافع ملت وکارگران با توجه به موارد مشکوک ذکر شده به اشخاص بدون اهلیت واگذار گردد.

البته با توجه به قانون بودجه سال 99 با چند برابرشدن فروش اموال دولتی در تأمین بودجه که
بی سابقه نیز می باشد نیاز به یک نظارت دقیق دارد تاخدای نکرده درپایان کار دولت  بر بیت المال مسلمین چوب حراج زده نشود. برابر تحقیقات وبررسی های بعمل آمده اموال شرکت اعم از ابنیه‌.‌ تاسیسات.ماشین آلات. هتل رستوران جنگلی مجتمع تفریحی وورزش و زمین های مرغوب وجنگلهای در اختیار هیچ تناسبی با قیمت کارشناسی اعلام شده نداشته وتفاوت فاحشی دارد.

?لیست برخی از اموال شرکت بپیوست می باشد(پیوست شماره 2)

پیشنهادات:

1-در راستای شفاف سازی واحتمال تضییع بیت المال امر به توقف مزایده واگذاری ابلاغ گردد.

2-صحت و سقم گزارش کارشناسی اولیه ارائه شده توسط هیئت کارشناسان رسمی با نظارت سازمان بازرسی استان بررسی گردد، چنانچه گزارش تنظیمی خلاف واقع بوده باشد .کارشناسان مذبور تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

3-دستور فرمایید با کمک همه دست اندرکاران (دولت و…) به مدیران شرکت فرصت داده شود تا شرکت از شمول شبه ناک ماده 141خارج و به فعالیت روزانه خود برگردد.

4-باتوجه به اینکه در زمان احداث کارخانه فوق برخی از مردم زمین های کشاورزی خود را جهت پیشرفت منطقه‌ برای احداث کارخانه اهدا کرده اند امروز نیز با توجه به شرایط قانونی واگذاری ها در قانون اساسی ( 25 درصد تعاونی ها ویا سازکار بورس)  نیاز به یک فرصت شش ماهه است تا با تشکیل تعاونی منطقه ای بخصوص کارگران زحمت کش این کارخانه و رعایت همه شرایط قانونی با قیمت کارشناسی به مردم منطقه واگذار گردد. این درخواست جدی و عملیاتی می باشد.

ان شاء الله بتوانیم با این پیشنهاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد اقدام شایسته ای را صورت دهیم و نگرانی های مردم منطقه نیز برطرف گردد.

لذا از آنجاییکه  این شرکت از شرکتهای بنیادی واساسی استان وشهر ساری وهمچنین نماد صنعت وسلولزی کشورومنطقه بوده وبابی تدبیری وسهل انگاری وکارشکنی سهامداران ممتازه در ورطه ورشکستگی قرار گرفت که کارگران مظلوم ومستمری بگیران تامین اجتمایی متضرران اصلی این واگذاری می باشند بیم آن می رود همانند بعضی از واگذاریها در کشور اشخاص فاقد اهلیت با طمع به سرمایه این شرکت وبا رانت وارد این معامله شوندوشرکت را از حیز انتفاع خارج نمایند که این اقدام در سال جهش تولیدمغایربا فرمایشات مقام معظم رهبری بوده وباید بطور دقیق الزامات قانونی در جهت واگذاری رعایت گردد ما منتخبین مردم شریف ساری ومیاندرود ضمن اعلام مخالفت واعتراض نسبت به تعین قیمت کارشناسی باواگذاری شرکت (صنایع چوب کاغذ -شرکت نکا چوب و…) تا تعین تکلیف ورعایت مر قانون مخالف بوده ودر این راه با تمام ظرفیتهای قانونی در جهت جلوگیری از تضیع حقوق مردم وکارگران استفاده خواهیم نمود که از دولت نیز انتظار دارد بفوریت نسبت به رفع مشکلات و موانع تولید اقدام ومانع از خاموش شدن چراغ کورسوی صنعت در استان مازندران شود .

 

 

 

والسلام علیکم

منصور علی زارعی                   علی بابایی کارنامی

منتخبین مردم شریف شهرستان ساری ومیاندرود