میزان خسارت ویروس کرونا بر صنعت استان مازندران چقدر بود؟
میزان خسارت ویروس کرونا بر صنعت استان مازندران چقدر بود؟
سکان نیوز؛ معاون صنعت مازندران تعداد واحدهای صنعتی که پارسال راه اندازی شد را ۲۰۶ واحد عنوان کرد و گفت : تمامی این کارخانه ها واحدهای بزرگ هستند که از نظر تعداد اشتغال و فروش سرآمد می باشند .

به گزارش سکان؛ علیرضا یوسف نژاد روز شنبه در گفت و گوی افزود :پارسال با راه اندازی واحدهای صنعتی در مازندران ۴ هزار و ۳۰۰ شغل در این مجموعه ها ایجاد شده است در حالیکه در سال ماقبل تعداد مشاغل ایجاد شده در این بخش ۳۵۰۰ شغل بود .

وی با اشاره به اینکه پارسال صنعت استان مازندران سال پررونقی را پشت سر گذاشته است ، ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری طرح هایی است که پروانه بهره برداری خود را اخذ کرده اند .

معاون صنعت مازندران میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی استان در سال ۹۷ را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد : تمام تلاش ها برای رونق تولید تنها به بازگشایی واحدهای راکد خلاصه نشد و واحدهای جدید نیز راه اندازی و به چرخه تولید وارد شدند .

وی با اشاره به اینکه هر چند از نظر تعداد واحدهای راه اندازی شده در مازندران روند کاهشی داشتیم ، ادامه داد : اما این مساله بدین معنا نیست که کاهش واحدها یعنی کم شدن فعالیت صنعتی یا تراز منفی در این بخش باشد .

یوسف نژاد خاطرنشان کرد : چرا که واحدهای صنعتی که راه اندازی شده اند از جمله واحدهای صنعتی بزرگ و مهم‌به شمار می روند که در زمان بحران و ریسک کمتر با مشکل مواجه خواهند شد برعکس واحدهای کوچک و خرد در شرایط خاص بیشتر در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند .

وی تعداد واحدهای صنعتی که پارسال راه اندازی شد را ۲۰۶ واحد عنوان کرد و گفت : تمامی این کارخانه ها واحدهای بزرگ هستند که از نظر تعداد اشتغال و فروش سرآمد می باشند .

معاون صنعت مازندران در خصوص خسارت های کرونا به بخش صنعت این استان افزود : برآورد اولیه میزان خسارت ها در چند فاکتور تعطیلی بنگاه اقتصادی ، اشتغال و فروش انجام شده است که طی روزهای اینده اطلاع رسانی خواهد شد .

وی ادامه داد : برای رصد خسارت واحدها وضعیت ۱۵۰ واحد مهم مازندران بررسی شد و نتایج ان به دیگر واحدها تسری داده شد .

مازندران بیش از ۲هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی دارد.