مرگ 66 نفراز عابران پياده در تصادفات رانندگی طی پنج ماه امسال
مرگ 66 نفراز عابران پياده در تصادفات رانندگی طی پنج ماه امسال
سکان نیوز/ مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: در پنج ماه امسال ، 66 (51 مرد و ما بقی زن) نفر عابر پياده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 36 درصد کاهش داشت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، دكتر علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در پنج ماه امسال را 249 نفر اعلام کرد و افزود: به تفکیک محوربرون شهری و راه روستایی با 36 درصد بیشترین فوتی در آن گزارش شده است.

بیشترین و کمترین شهرها
عباسي در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان گفت: شهرستان‌هاي بابل با 11 ، ساری و تنکابن هر کدام با 9 نفربیشترین عابران فوت شده و کاردشت ،گلوگاه و نور هر کدام با یک فوتی عابر کمترین شهرهایی هستند که گزارش شده است.
سواری بیشترین خودروی درگیر با متوفیان
دكتر عباسي همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت : به تفکیک سواری با 58 درصد ، وانت بار با 21 درصد ، موتور با 9 درصد و سایر با 12 درصد فوتی گزارش شده است.
بیشترین و کمترین ماه
بر اساس این گزارش مرداد با 20 ، تیر با 16 ، اردیبهشت با 13 نفر بیشترین و فروردین ماه با 7 مورد کمترین ماه هایی هستند که گزارش شده است.
به تفکیک محل فوت
مدیر کل پزشکی قانونی استان به تفکیک محل فوت عابران پیاده گفت : 35 نفر از عابران در بیمارستان و 31 نفر در محل حادثه فوت کردند .
اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.

  • نویسنده : 6965