مركز پايش كنتورهاي فهام برق تبريز افتتاح شد
مركز پايش كنتورهاي فهام برق تبريز افتتاح شد
سکان نیوز:مركز پايش كنتورهاي فهام با حضور فرماندار تبريز در شركت توزيع نيروي برق تبريز افتتاح شد.

به گزارش سکان نیوز/مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز در آيين افتتاح مركز پايش كنتورهاي فهام گفت: كنتورهاي فهام كنتورهاي هوشمند هستند و برنامه جابجايي كنتورهاي مشتركان به كنتور فهام در راستاي هوشمندسازي لوازم اندازه گيري انجام مي شود.
عادل كاظمي با بيان اينكه حدود 9 هزار مشترك ديماندي در حوزه ي شركت حضور دارند، افزود: طي سه سال گذشته موفق شديم بيش از 4هزار و 600 مشترك ديماندي را به كنتور فهام مجهز كنيم. از طريق كنتورهاي فهام و سيمكارت هاي متصل به آنها اطلاعات مصرفي مشتركان هر 15 دقيقه و به شكل برخط رصد و كنترل مي شود و اميدواريم تا پايان سال تمامي مشتركان ديماندي را به كنتور هوشمند مجهز كنيم.
وي با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته به مشتركان ديماندي كه در ايام پيك بار با برق تبريز همكاري داشتند بيش از 34 ميليارد ريال مشوق پرداخت كرديم، اضافه كرد: با نصب كنتورهاي هوشمند و راه اندازي مركز پايش كنتورهاي فهام قادر خواهيم بود مصرف مشتركان را به طور نظام مند كنترل كرده و در راستاي راستي آزمايي درخصوص اعطاي مشوقها به اين مشتركان گام هاي مثبتي برداريم.
وي تصريح كرد: با گشايش مركز پايش كنتورهاي فهام ،اطلاعاتي چون جريان، ولتاژ و ضريب بار در سوابق ذخيره و رصد مي شود و اين مركز قادر خواهد بود در صورت لزوم دستور قطع و وصل و تنظيمات كنتور را از راه دور صادر كند.
وي با بيان اينكه ايام گرم سال و مصرف بالاي مشتركان برق آغاز شده، يادآور شد: از مهمترين دستاوردهاي اين مركز پايش، طرح هاي پاسخگويي بار طي اين ايام است و مي توانيم به طور برخط، ميزان مصرف مشتريان سنگين و پرمصرف را رصد كنيم و اطلاعات دقيق و لحظه اي از آنها داشته باشيم.
مديرعامل توزيع برق تبريز در پايان اظهار داشت: با بهره برداري از اين مركز، اين امكان به وجود مي آيد كه به هنگام عدم رعايت مصرف برق از سوي مشتركان، پيامكي به آنها ارسال شده و اعلام شود كه از ميزان مصرف مورد توافق در ايام پيك عدول كردند تا مشتركان به سقف مجاز تعيين شده بازگردند.
در پايان اين مراسم مركز پايش كنتورهاي فهام با حضور فرماندار و مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز در محل دفتر نظارت و كنترل لوازم اندازه گيري افتتاح شد و سپس از مجموعه كنتورهاي تاريخي برق بازديد به عمل آمد.

  • نویسنده : 1161