قرارداد فروش سهام عدالت با سلب اختیار اعتراض/ زمان فروش سهام در اختیار کارگزاری است
قرارداد فروش سهام عدالت با سلب اختیار اعتراض/ زمان فروش سهام در اختیار کارگزاری است
سکان نیوز؛ سهامداران عدالت در روش مدیریت مستقیم که قصد فروش 30 درصد سهام عدالت خود توسط کارگزاری را دارند، باید قراردادی امضا کنند که کارگزاری هر وقت خواست هر سهم را بفروشد و دارنده سهام حق هر گونه اعتراض را از خود سلب کند.

سهام عدالت که بعد از 15 سال مشخص و آزاد شد، ‌با مصوبه شورای عالی بورس در مرحله اول فعلا 30 درصد از پرتفو‌(ترکیب دارایی) سهام عدالت قابل فروش شده است.

سهامداران عدالت که کد سهامداری نداشتند، برای فروش 30 درصد سهام خود به بانک وکالت می دهند که 30 درصد از هر سهمی که دوست داشت را بفروشد و پولش را به حساب شبا سهامدار واریز کند.

دیروز حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس نیز گفت: تا کنون 2737 میلیارد تومان سهام عدالت مردم توسط بانکها و کارگزاران فروش رفته و 2731 میلیارد تومان نیز به حساب سهامداران واریز شده است.

حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز گفت: همه سفارشهای فروش سهام عدالت تجمیع شده و در نهایت به 110 سفارش برای سامانه معاملات تبدیل شده و بعد از فروش تجمعی این سهام عدالت، ‌پول آن نیز بر اساس کدملی دارندگان سهام به حسابشان واریز می‌شود.

گرچه کارشناسان اقتصاد می‌گویند، سهام عدالت از ترکیب سهام شرکتهای ارزنده بورس برخوردار بوده و دارایی ارزشمند است،‌که مردم نباید آن را بفروشند،‌ بلکه از عواید آن استفاده کنند،‌اما به هر حال اگر کسی بخواهد 30 درصد سهام عدالت خود را بفروشد، باید قراردادی با کارگزاری امضا کند که حق هرگونه اعتراض و اختیار را از خود سلب کند.

هم اکنون ارزش روز سهام عدالت 532 هزارتومانی که متشکل از 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی است، ‌امروز  17 میلیون و 18 هزار و 204 تومان است.