طرح کمک دولت به معیشت مردم دوهفته آینده اجرایی می شود
طرح کمک دولت به معیشت مردم دوهفته آینده اجرایی می شود
سکان؛ علی ربیعی گفت؛ مکاتبات صورت گرفته و اجازه‌های لازم گرفته شده و امیدوار هستیم بتوانیم یکی دو هفته آینده برنامه‌های کمک معیشت را عملیاتی کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای کم کردن فشار از زندگی مردم اظهارداشت: در زمینه کنترل قیمت‌ها تصمیمات جدیدتری گرفته شده و برای کمک به دهک‌های پایین برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در جلسات ستاد اقتصادی دولت بحث سهولت کار تجاری و سیاست‌های پولی و مالی تصمیاتی گرفته شده است که قسمت بسیار مهم آن کمک به معیشت مردم است. حداقل ۴ طرح مهم در این زمینه دنبال می‌شود که بخشی در قالب بودجه ۱۴۰۰ و بخشی هم که قابلیت اجرا در بودجه امسال دارد آن را عملیاتی خواهیم کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: در یکی از زمینه‌ها مکاتبات صورت گرفته و اجازه‌های لازم گرفته شده و امیدوار هستیم بتوانیم یکی دو هفته آینده این‌ برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم از سوی رییس جمهوری و وزیر خارجه و ارکان مختلف کشور اظهارداشت: واقعیت این است که فهم و درک درستی از آزادی وجود ندارد. امروز در همین فرانسه که مدعی دموکراسی و آزادی است، کسی درباره صهیونیسم اظهارنظر کند، چه بلوایی درست می‌کنند و می‌گویند مخالف آزادی است. اما در مورد مسلمانان به لحاظ سنت‌های استعماری که در غرب وجود داشته خیلی راحت اظهارنظر می‌کنند و هر توهینی در اینجا علیه آزادی محسوب نمی‌شود.

وی گفت: واکنش مسلمانان به این اقدام توهین‌آمیز واکنش طبیعی جامعه جهانی اسلامی بود و حتی غیر مسلمانان هم واکنش‌هایی داشتند.

ربیعی با بیان اینکه فرانسوی ها باید از سیاست‌های اشتباه خود برگردند، گفت: افراطی‌گری در همین نوع نگاه تبعیض‌آمیز اینها به آزادی و توهین‌هایی است که در آن نهفته است. البته ما افراطی‌گری را هم محکوم می‌کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: توهین به اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) جریحه دار کردن قلب و ذهن انسان‌ها، خطای بزرگی است که متاسفانه صورت گرفته است بنابراین موضعی که گرفتند برای ما قابل قبول نبود و به اندازه‌ای هم که باید اعلام موضع کنیم اعلام موضع کردیم.

وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: مواضع هر دو رقیب به خصوص مواضعی که در مورد ایران می‌گیرند را به دقت بررسی می کنیم.

ربیعی افزود: به نظر می رسد تحول آرامی در آمریکا نخواهیم داشت اما حرکت کاخ سفید و سیاست‌هایی که می‌خواهد در مورد ایران اعمال کند، برای ما مهم است و فرد مهم نیست. باید ببینیم چه سیاستی در مورد ما اعمال می‌کنند به قول رهبر معظم انقلاب فرصت‌هایی که در فضای بین‌المللی ایجاد می‌شود، حتماً از آن استفاده می‌کنیم.