صدور مجوز موافقت اصولی ۴۳ اسکله تفریحی-گردشگری سواحل مازندران
صدور مجوز موافقت اصولی ۴۳ اسکله تفریحی-گردشگری سواحل مازندران
سکان نیوز:استاندار مازندران گفت: موافقت اصولی ۴۳ اسکله تفریحی-گردشگری در سواحل این استان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور صادر شد.

به گزارش سکان نیوز/احمد حسین‌زادگان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد بستر جهت اجرای طرح‌های گردشکری ساحلی نظیر تفرجگاه‌های ساحلی برای گردشگران و ساکنین استان مازندران در جهت توسعه اقتصاد توریسم و تقویت گردشگری دریایی استان یک فرصت و محرک اقتصادی موثر است.

وی تصریح کرد: به‌همین منظور ۱۳۴ اسکله دارای قابلیت برای راه‌اندازی مکان‌های تفریحی، توریستی و پذیرایی با اولویت مکان‌های دارای دسترسی و پس کرانه مناسب به‌منظور گشت دریایی، ارایه ورزش‌های آبی، پذیرایی در داخل دریا و حمل و نقل بین شهری مورد شناسایی قرار گرفت.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته در نشستی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در تهران با صدور موافقت اصولی اجرای اسکله‌های تفریحی مذکور در این استان و ارائه تسهیلات کم بهره لازم به این منظور از سوی سازمان بنادر و دریا نوردی کشور موافقت شد.

حسین‌زادگان گفت: صدور مجوز برای سرمایه‌گذار بدون مراجعه برای اخذ استعلامات لازم به دستگاه‌های مسئول در زمان طولانی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و سازمان بنادر و دریانوردی کشور از جمله مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: اداره کل مهندسی سواحل و بنادر و دبیرخانه صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور موافقت اصولی ۴۳ اسکله از ۱۳۴ اسکله شناسایی شده در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران را صادر کرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: موافقت اصولی مابقی این اسکله‌ها نیز پس از طی مراحل صادر می‌شود و این مهم گامی بزرگ در راستای عملیاتی شدن اسکله‌های گردشگری-تفریحی و تحول در اقتصاد و گردشگری دریایی است.

حسین‌زادگان افزود: سرمایه‌گذاران مشتاق برای انجام سرمایه‌گذاری در این طرح آماده‌اند و هزینه مشاوره برای سرمایه‌گذاری به دلیل انتخاب یک مشاور برای همه طرح‌ها صفر شد.

وی یادآور شد: با آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها و شروع فعالیت اسکله‌ها، شاهد جهشی بزرگ برای شکوفایی گردشگری دریایی در استان مازندران خواهیم بود.

  • نویسنده : نجفی