سهیلات ۱۰۰ میلیاردی دولت برای ارتقای نانوایی‌های مازندران
سهیلات ۱۰۰ میلیاردی دولت برای ارتقای نانوایی‌های مازندران
ساری - سکان نیوز- استانداردسازی محیط کار و تجهیزات نانوایی‌ها یکی برنامه‌های دولت برای ارتقای تولید نان است که در استان مازندران تاکنون برای این ارتقا بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش سکان نیوز، فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات پخت نان به عنوان اصلی ترین فاکتور در استانداردسازی فعالیت نانوایی ها به شمار می رود .
علاوه بر این بمنظور رعایت بهداشت محیط نانوایی‌ها اقداماتی همچون کاشی کاری ها انجام گرفت به طوریکه با نگاهی به وضعیت کنونی نانوایی های مازندران می توان این پوست اندازی های محیط این فضاها را لمس کرد .
تمامی این اقدامات باعث شده تا نانوایی‌های مازندران در طرح درجه‌بندی نانوایی وضعیت مناسبت‌تری نسبت به گذشته پیدا کنند.
سرپرست اداره کل غله استان مازندران درمورد ارتقای استاندار تولید نان در استان گفت: برای نوسازی و بهسازی نانوایی‌های استان از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته انواع تسهیلات به واحدهای خبازی از سوی دولت تخصیص یافت.
بهرام نجفی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار نانوایی در استان مازندران فعالیت می کنند افزود: برای ارتقای کیفیت ناوایی های استان در هفت سال اخیر میزان ۱۰۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۹ تا ۱۵ درصد به واحدهای خبازی آزادپز و دولتی پرداخت شد.
وی ادامه داد: با پرداخت این میزان تسهیلات ۵۶۲ واحد نانوایی مازندران نوسازی شدند و به چرخه نانوایی‌های استاندارد پیوستند .
به گفته سرپرست غله مازندران این تسهیلات بمنظور بهسازی و نوسازی نانوایی ها پرداخت شده است که خود شامل مراحل و امکانات بود.
وی گفت: با پرداخت این تسهیلات نانوایی های مازندران از لحاظ بروزرسانی و استاندارد شدن تجهیزات با خرید ماشین آلات اقدام کردند و علاوه بر این بازسازی محیط نانوایی نیز صورت گرفت .
نجفی اظهار داشت : تجهیزات مدرن به همراه محیط بهداشتی توانسته است در روند کیفی شدن نان مازندران تاثیر بگذارد و نان مرغوبتری سر سفره مردم استان بیاید ./ایرنا