زمینه فعالیت‌های پژوهشی در مدارس مازندران تقویت می‌شود
زمینه فعالیت‌های پژوهشی در مدارس مازندران تقویت می‌شود
سکان نیوز، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به دانش روز مجهز شوند، گفت: زمینه فعالیت‌های پژوهشی در مدارس مازندران تقویت می‌شود.

به گزارش سکان نیوز، علی رضا سعدی پور امروز در همایش یاوران دانایی  مازندران در اردوگاه دانش آموزی شهدای بادله اظهار داشت: رسالت امروز ما در آموزش و پرورش، تربیت فرزندانی صالح بوده و در سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین سند به این امر اشاره شده است که در مدارس انسان‌هایی صالح، متدین و متعهد، دلسوز، وفادار، ولایتمدار تربیت کنیم تا در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

وی افزود: در این را رسالت ما خطیر و سنگین است ما دست استمداد کمک و مساعدت را به سوی خانواده‌ها دراز کردیم نیازمند افکار و اندیشه برجسته هستیم تا به ما در پیشبرد اهداف در تربیت نسل آینده کمک کند تا آموزش و پرورشی پویا، خلاق ، شاداب و با نشاط داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برای تربیت فرزندان، استعدادهای آنان را با بستری مساعد رشد دهیم و از بالقوه به بالفعل درآوریم اما متاسفانه امروزه به ساعت علمی، دانشی و پژوهشی توجه می‌کنیم اما از ساعت تربیت بدنی، جسمانی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنر، زیباشناسی غافل ماندیم.

وی ادامه داد: بدانیم برای رشد متعادل دانش آموزان و تربیت اسلامی تلاش کنیم و  اقشاری که دغدغه تعلیم و تربیت دارند، بازوان آموزش و پرورش هستند. توجه  به آموزه‌های دینی در مدارس ما ساری و جاری شود که باید همه ظرفیت بکارگیری شود.

 

سعدی پور گفت: باید در دستگاه تعلیم و تربیت از مرحله تنها خواندن، حفظ کردن، امتحان دادن، قبول شدن عبور کنیم  و به‌مرحله خلاقیت، پویایی، مهارت‌های زندگی، ارتباطی،اجتماعی دست یابیم تا آموزش پرورشی پویا اثرگذار و اثربخش را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: معلم و کلاس درس عامل و واحد تغییر و تحول هستند. دغدغه همه ما این است که آموزش و پرورش  از راه مدرسه به نبوغ تعلیم و تربیت برسانیم و نیروی انسانی را بر اساس چارچوب قوانین و مقررات توانمند کنیم.

فرماندار میاندورود نیز در این نشست گفت: دهه فجر را بر فجر آفرینان تبریک می‌گوییم و امیدواریم خداوند به  همه ما توفیق دهد تا  ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.

حسین منفردی افزود:  آموزش و پرورش سنگری مهم و اساسی است و بدانیم  دستگاه تعلیم وتربیت نقش مهمی در  توسعه بشریت دارد. یکی ازعوامل رشد و توسعه پایدار در جهان امروز خلاقیت است. انتظار ما از یاوران دانایی این است که در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری توجه کنیم و خلاقیت را در دانش آموزان بیافرینیم، تقویت کنیم و گسترش دهیم.

وی گفت: خلاقیت زمانی شکل می‌گیرد که آگاهی اندیشه، آزادی تفکر میان دانش آموزان را تقویت کنیم و از ایده‌های جدید هراسی نداشته باشیم و از کارآفرینی حمایت کنیم.

فرماندار میاندورود افزود: فراهم کردن مشارکت واقعی در جامعه از انتظارات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت است.

منفردی با بیان اینکه خدمت به آموزش و پرورش خدمت به بشریت است، تصریح کرد: آموزش وپرورش و سازمان‌های مردم نهاد در کنار هم با داشتن برنامه بلند مدت،  هماهنگی، انسجام و داشتن وحدت در مسیر مشترک گام بردارند  تا به اهداف مهم دست  یابند.

مدیر آموزش و پرورش میاندورود نیز گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و درود بر شهدا و معلمانی که دانایی را در جامعه نهادینه کردند.

حسین‌علی علیجانی افزود: خیران در کنار دیگر ادارات، کمک حال خوب و پشتوانه نظام تعلیم و تربیت هستند که از فعالیت این افراد تقدیر می‌کنیم. هدف خلقت پیامبران  رسیدن انسانها به تعالی و خداشناسی است که در این مسیر معلمان  نیز تاثیرگذار هستند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم نیروی کارآمد و خوب تحویل جامعه دهیم باید نگاه ویژه ای به مدارس داشته باشیم و  بدانیم حیات مدرسه،کلاس درس امروز ما آیینه تمای نمای آینده است و در نتیجه باید سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه داشته باشیم. مدیر آموزش و پرورش میاندورود  نیز گفت: هر آنچه درمدارس آموزش داده می‌شود باید چند سال آینده ثمره آن را ببینیم.

در پایان با  اهدای تقدیر نامه از دهیاران،  شورا ها، اولیا و مدیران شهرستان تقدیر شد.

  • نویسنده : صادقی