رشد ۱۵۵ درصدی مصوبات کمیسیون ارزش افزوده منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید
رشد ۱۵۵ درصدی مصوبات کمیسیون ارزش افزوده منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید
سکان نیوز:مدیر توسعه و تسهیل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مصوبات کمیسیون ارزش افزوده در۱۰ ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۱۵۵ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش سکان نیوز/ جبار سالم پور اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال (جهش تولید) این سازمان راهبرد و اهدافی را تعیین و بر اساس آنها اقدامات خود را آغاز کرد.

وی فعال سازی واحدهای راکد صنعتی در منطقه آزاد اروند را به عنوان اولویت اصلی و اساسی عنوان کرد و افزود: گام بعدی در تحقق راهبردهای تعیین شده سازمان منطقه آزاد اروند تبدیل شدن واردکنندگان برخی کالاها به تولید کننده کالاهای صادرات محور بود، البته تولید کننده کالا به صادر کننده کالا نیز در الویت قرار گرفت.

سالم پور بیان کرد: هدف از انجام این اقدامات به رغم تحریم های ظالمانه علیه کشورمان تاثیرگذاری در ارزآوری برای ایران اسلامی در این شرایط است.

مدیر توسعه و تسهیل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ۹ مصوبه کمیسیون ارزش افزوده این سازمان در سال گذشته تصریح کرد: مصوبات این کمیسیون در ۱۰ ماهه امسال به ۲۳ مصوبه رسید که نشان از رشد ۱۵۵ درصدی مصوبات در تعداد دارد.

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۵۴ مجوز اعم از تاسیس، تمدید و یا طرح توسعه صادر شده که این تعداد مجوز صادر شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۷۹ مجوز بود رشد ۹۴ درصدی را نشان می دهد.

سالم پور گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری به رغم شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت ها ۱۲۳ پروانه بهره برداری در منطقه آزاد اروند صادر شد که این میزان در مقایسه مدت زمان مشابه سال گذشته که ۱۰۷ پروانه بود با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رقم پروانه های بهره برداری صادره، به عدد ۱۹۰ تا ۲۰۰ پروانه برسد.

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به بخش تسهیلات و تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۶۹ میلیارد تومان از محل کمک‌های تامین اجتماعی استان، تبصره ۱۸و بودجه سالانه کشور در قالب تسهیلات و یا سرمایه در گردش و به منظور رونق تولید به واحدهای صنعتی منطقه اعطا شد که این میزان تسهیلات در ۱۰ ماهه امسال با رشد ۱۳۰ درصدی به ۱۸۲ میلیارد تومان رسید.