دستور حجاریان درباره هر اصلاح‌طلبی که در انتخابات شرکت کند
دستور حجاریان درباره هر اصلاح‌طلبی که در انتخابات شرکت کند
سکان نیوز؛ تنی چند از اعضای ستاد اصلاحات در ادامه راهبرد "تحریم خاموش انتخابات" (رأی می‌دهیم ولی لیست نمی‌دهیم!) چپ‌های مایل به حضور در انتخابات را در آماج حملات خود قرار داده‌اند.

عبدا… ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در همین رابطه گفته است: به نظر من اصلاح‌طلبان در این دوره نباید لیست ارائه کنند… در این شرایط لیست‌دادن شورای سیاستگذاری از تهران به معنای همراهی با شورای نگهبان است.

به گزارش مشرق، او تصریح می‌کند:بخشی از هواداران اصلاحات بر این باورند که همه اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی می‌خواهند با حکومت تعامل کنند. ما اصلاح‌طلبان و شورای سیاست‌گذاری باید این باور مردم را یک‌بار برای همیشه اصلاح کنیم.

ناصری درباره این‌که موضع او موجب انشقاق و دودستگی در جریان اصلاحات می‌شود، گفت: «بله، ولی اصلاح‌طلبان واقعی نمی‌توانند به بهانه انشقاق یا شکاف این مسیر لاپوشانی و غیرصادق‌بودن با مردم را ادامه دهند. درست است که به احتمال زیاد انشقاق ایجاد می‌شود اما بالاخره یک روزی باید اصلاح‌طلبان واقعی از اصلاح‌طلبان حکومت‌محور و قدرت‌طلب جدا و متمایز شوند.»

در همین رابطه، سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاحات که واضع تئوری “تحریم خاموش انتخابات” است نیز طی اظهاراتی در شماره اخیر نشریه ایران فردا گفته است:

“البته انتخابات آتی معیار خوبی خواهد بود برای تصفیه نیروهای اصلاح‌طلب. یعنی شورای نگهبان زحمت ما را کم می‌کند و خودش، اصلاح‌طلبان رقیق را از مابقی جدا خواهد کرد.”

*اظهارات این دو عضو ستادی جریان اصلاحات به روشنی گویای حقد و کینه ستاد جریان سیاسی خاص از نظام اسلامی و عزم آنها برای ناامن‌سازی کشور با “کم‌رمق‌سازی انتخابات” است.

البته این نکته تحلیلی را بایستی به مخاطبان محترم گفت که حتی با وجود شرکت افرادی از جریان اصلاحات در جریان انتخابات، اما ستاد اشاره شده با بستن بوق کامیون روی پراید خود؛ داغ ننگ تحریم خاموش را بر پیشانی اصلاحات خواهد چسبانید.

و در ادامه اینکه برخورد نظام اسلامی با این رفتار خائنانه چه باشد و یا فرجام “خروج از دموکراسی توسط جریان چپ” به چه بهایی برای آنها تمام شود؛ را باید منتظر ماند و تماشا کرد.

تهدید نامزدهای شرکت کننده در انتخابات از سوی ستاد جریانی که این نامزدها وابسته به آن هستند در ادبیات سیاسی “دیکتاتوری حزبی” تلقی می‌شود.

برخی محافل تحلیلی معتقدند اعلام تصفیه سازمانی از سوی حجاریان در قبال اصلاح‌طلبانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، به این دلیل است که ستاد جریان چپ بوی «فتنه اقتصادی» را استشمام کرده و می‌رود تا مهیای سیاست خیابانی شود. فلذا دلیلی بر ماندن در حیطه دموکراسی و رفتارهای قانونی نمی‌بیند! (زیرا ستاد جریان خاص حتی حاضر به رفتارهای سیاسی خود در انتخابات‌های 92 و 94 هم نیست)

گفتنیست، عبدالله ناصری، پیش از این حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات با شرایط قانونی شورای نگهبان را “پفیوزی” خوانده بود.