خاموش كردن لامپ هاي اضافه باعث كاهش 70 ميليون متر مكعبي مصرف گاز نيروگاه ها در سال مي شود
خاموش كردن لامپ هاي اضافه باعث كاهش 70 ميليون متر مكعبي مصرف گاز نيروگاه ها در سال مي شود
سکان نیوز؛ مديرعامل شركت توانير گفت: هموطنان با اقداماتي ساده مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات و كاهش جزيي شعله بخاري و يا كاستن يك درجه دماي محيط، مي توانند تا 10 درصد مصرف گاز كشور را كاهش دهند كه اين رقم معادل 70 ميليون مترمكعب گاز در سال است و با چنين اقدامات ساده و همكاري مردم، مشكلي در تامين گاز و برق در كشور در روزهاي سرد سال به وجود نخواهد آمد.

مهندس محمد حسن متولي زاده پس از بازديد از كارگاه تعميرات تجهيزات برق شركت توزيع نيروي برق غرب مازندران در شهرستان نور، اظهار داشت: كارهاي انجام شده كارهاي ارزشمندي است كه براي الگوبرداري و يا استفاده از خدمات قابل ارايه براي ساير شركت ها نيز بايد در دستوركار قرار بگيرد.
مديرعامل شركت توانير در ادامه در خصوص همكاري مشتركين در كاهش مصرف سوخت براي تامين سوخت نيروگاه ها اشاره كرد و گفت: به اين منظور، صنعت برق براي تشويق مردم به كاهش مصرف برق كه تاثير آن در كاهش مصرف سوخت نيروگاه ها نمايان مي شود، مشوق هايي را كه در تابستان براي مشتركان خانگي اختصاص مي داد، در زمستان نيز اجرايي مي كند. براين اساس، مشتركان خانگي در صورتي كه مصرف برق خود را كاهش دهند، از مشوق هاي صنعت برق برخوردارخواهند شد.
وي ادامه داد: هموطنان با اقداماتي ساده مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات و كاهش جزيي شعله بخاري و يا كاستن يك درجه دماي محيط، مي توانند تا 10 درصد مصرف گاز كشور را كاهش دهند كه اين رقم معادل 70 ميليون مترمكعب گاز در سال است و با چنين اقدامات ساده و همكاري مردم، مشكلي در تامين گاز و برق در كشور در روزهاي سرد سال به وجود نخواهد آمد.
وي اجراي طرح تعديل روشنايي معابر در اتوبان ها و بزرگراهها را يك اقدام نمادين صنعت برق در ضرورت كاهش مصرف مشتركين اعلام كرد و گفت: اقدام صورت گرفته در زمينه اصلاح روشنايي معابر باعث صرفه جويي يك ميليون ليتر در مصرف سوخت نيروگاه ها شده است.