حمله ملخ ها در بهمن ماه/کشاورزان مراقب باشند
حمله ملخ ها در بهمن ماه/کشاورزان مراقب باشند
سکان نیوز؛ معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد که از اوایل بهمن دوباره ملخ‌ها به کشور حمله ور خواهند شد.

از اوایل بهمن دوباره ملخ‌ها به کشور حمله ور خواهند شد که لازم است در سطح یک میلیون هکتار با این آفت مبارزه شود و نیاز به 200 میلیارد تومان اعتبار دارد.

محمد مهدی برومندی سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هیأت مدیره کشت و صنعت مغان به تازگی انتخاب شده و به شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی واگذاری کشت و صنعت مغان چه کسی بود، گفت: همه چیز در اختیار سازمان خصوصی‌سازی بود و آنها واگذار کرده بودند، اما اخیراً با دستور قوه قضائیه این واگذاری لغو شد و اداره آن به شرکت شهرک‌های کشاورزی از زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی محول شد.

به گفته این مسؤول این شرکت سالانه هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و تا سال 97 در اختیار دولت بود و دو ماه پیش فرایند انتخاب هیأت مدیره جدید پس از لغو واگذاری توسط قوه قضائیه، صورت گرفت.

برومندی در پاسخ به سؤال خبرنگار که دلیل تغییر هیات مدیره دو بار در مدت کوتاه چه بوده و گفته می‌شود که هیأت مدیره‌های جدید به خاطر بدهی 500 میلیارد تومانی که این شرکت به فرد واگذار شده دارد، اداره آن را قبول نکرده‌اند گفت: به هر حال اعضای هیأت مدیره انتخاب شده و کار خود را پیش می‌برد و قرار است از سازمان خصوصی‌سازی جزئیات و حساب‌های بازرسی درخواست شود و با کسب اطلاعات بیشتر اطلاع‌رسانی کاملی خواهیم داشت.

گفته می‌شود که عباسی معروفان مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان انتخاب شد که در مدت کوتاهی اعضای هیأت مدیره جدید معرفی شدند.