تولید دستگاه ضد عفونی کننده دست و موبایل با اشعه فرابنفش
تولید دستگاه ضد عفونی کننده دست و موبایل با اشعه فرابنفش
سکان نیوز:یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از اشعه فرابنفش دستگاهی برای ضدعفونی کردن دست، کفش و موبایل تولید ‌کرد.

به گزارش سکان نیوز/مجید صیامی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت بیش از ۶ سال در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی فعالیت می‌کند و پس از ۴ سال محصول، در سال ۱۳۹۷ برای دانش‌بنیان شدن، اقدام کردیم و موفق شدیم در جرگه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیریم.

وی ادامه داد: پس از همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، این مجموعه دانش‌بنیان دستگاه دومنظوره ضدعفونی‌کننده دست‎‌ها و کفش‌ها را تولید کرد. در بخشی از این دستگاه، دست‌ها با استفاده از الکل ضدعفونی می‌شود و در بخش دیگر، با استفاده از اشعه‌فرابفنش، سیستمی طراحی شده است تا مواردی مانند کفش‌ها، جاکلیدی یا موبایل را ضدعفونی کند.

صیامی طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا را از دیگر تولیدات این شرکت دانست و اظهار کرد: این دستگاه نیز با استفاده از اشعه‌فرابنفش کار می‌کند. در این وسیله هوا در مدت زمان معینی در دستگاه به گردش در می‌آید و با تصفیه ذرات گرد و غبار و ویروس کرونا، کاملاً پاک و تمیز می‌شود. این دستگاه همچنین در زمینه مقابله با آلودگی هوا و تصفیه هوای آلوده شده به وسیله آلاینده‌ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و فضای داخلی منازل را در مقابل آلودگی هوا، محافظت کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت، دستگاه ترموبلات با سیکل گرمایشی و سرمایشی است. این وسیله در سیستم‌های تکثیر دی ان ای کاربرد دارد. آزمایشگاه‌ها، مراکز پژوهشی حوزه زیست شناسی و محققانی که در حوزه دی ان ای کار می‌کنند، از جمله مصرف کنندگان این دستگاه هستند.