تابلوی عاشورا
تابلوی عاشورا
سکان نیوز؛ یک تحلیگر مسائل سیاسی بیان داشت: عاشورا تابلوی سراسر درس از آموزه های ایثار، گذشت و ایستادگی در عرصه حق مداری و حق جویی است که برای همه اعصار قابل اتکا است.

عقیل امامی در یادداشتی نوشت:عاشورا نه یک واقعه تاریخی صرف، که پندار حقیقی از شکوه رادمردی و مردانگی مجاهدان طریق توحیدی است که با ایستادگی در کنار امامشان جهان را از غیرت و ایمان پاک خود حیرت زده کرده اند.

واقعه عاشورا بخاطر پرکشیدن بهترین ذخائر ایمانی و انسانی متصل به خاندان عصمت و طهارت در سال ۶۱ هجری ، ثلمه ای سنگین و جگرسوز بشمار می رود؛ اما باید آن را مجاهدتی عظیم در راه حفظ دین رسول اعظم (ص) دانست که همه موحدان راستین طریق نبوی و علوی این راه عزتمند و سرنوشت ساز را برای اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) با اختیارو آگاهی طی کرده اند.

تلخی عاشورای سال ۶۱ هجری را جهل و نادانی مردمی رقم زدکه گوششان را بجای امامشان به خواص بی بصیرت و عافیت طلب سپرده و دستگاه تبلیغی حاکمان جور نیز بر این انحراف دمیده اند.

امروز حسینیان و احرار سراسر گیتی با فراگیری آموزه های قیام عاشورا به شناخت عمیقی از دسائس یزیدیان زمان دست یافتند که تکرار آن واقعه تلخ، ناشدنی است.

خمینی، رادمردی که با پرچم حسینی(ع) به مصاف یزید زمانش شتافت با همراهی مردمی که یاری افکار و اندیشه حسین(ع) را به درستی غایت آمال خود می پنداشتند ، توانست یزیدیان عصرش را در اجرای نقشه های شوم خود ناکام گذارد و اینک با گذشت ۳۰ سال از پرچمداری سپاه ایمان و توحید توسط خلف رشیدش، جبهه دیگری از رزمجویان یزیدی مقابل دیدگان خداجویان و سالکان طریقت حسینی (ع) آرایش گرفت که باید به رسم مولای آزادیخواهان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در این جبهه نقش آفرینی کرد.

در واقعه عاشورا همه ملحدان و ستم پیشگان وابسته به دستگاه طاغوت با عرضه تمام دارایی خزانه های ریا و تزویر توانستند تنها برای اندک زمانی جلوه های حقیقی معرفت پیروان امام را پنهان سازند و حسینیان با اعراض از شیوه های مذموم و پی جویی مشی حسینی، کاخ های ظالمان اموی را برسر باورهای مردمان گمراه ویران کردند.

اینک و در عصر حاضرکه مظهر ظلم و استبداد جهانی با مشی یزیدی خود، ام القرای جهان اسلام و میعادگاه عاشقان ثارالله را در تنگنا قرار داده ، مردمانی از دیار روح الله گرداگرد امام عصرشان حلقه زده و با نگاهبانی از عمود اصلی خیمه اسلام و انقلاب، خواب نماد یزید زمان در کاخ سفید را برای یکه ماندن محور اساسی قدرت شیعیان آشفته ساختند.

‏قدرت تماشایی ولایت مداران ظلم ستیز امروز چنان است که نه ترامپ و نه قلب تپنده او در سرزمین های اشغالی نمی توانند حتی برای لحظه ای خیالشان را از عظمت حماسه سازان عاشورایی در مهد پرورش ذوالفقار ولایت حاج قاسم سلیمانی آسوده سازند و به راستی که این مهم از درس های حماسه حسینی است و فرزندان معنوی امام روح الله آن را به درستی در مکتب ولایت آموختند.