بسیج 1200 اکیپ عملیاتی صنعت برق براي كاهش مصرف سوخت
بسیج 1200 اکیپ عملیاتی صنعت برق براي كاهش مصرف سوخت
سکان نیوز؛ مديرعامل توانير با اشاره به افزايش مصرف سوخت گاز در زمستان گفت: به منظور جلوگيري از ايجاد اختلال در تامين برق كشور به ويژه در شرايط كرونايي، اجرای طرح تعديل روشنايي معابر و اتوبان ها از سوی صنعت برق جهت صرفه جويي اقدامی موثر بود.

مهندس محمدحسن متولي زاده با بيان اين كه با بسيج 1200 اكيپ عملياتي طي چند روز اخير 320 هزار چراغ روشنايي غيرضروري در معابر، بزرگ راهها، پارك ها و… خاموش شده است، تصريح كرد: اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تاكيد كرد: در كنار اين اقدام، گروه هاي اجرايي شركت هاي گاز و برق در استان ها و شهرستان نيز موظف شدند با مراجعه به ادارات و دستگاه هاي دولتي و عمومي، مصرف برق و گاز آنها را بررسي و درصورت عدم رعايت، برخورد لازم را به عمل آورند.

متولي زاده در عين حال به نقش موثر مردم در بهينه سازي مصرف انرژي نيز اشاره كرد و گفت: در كنار همه فعاليت هايي كه توسط دستگاه هاي اجرايي انجام مي شود، حساسيت و همكاري مردم، اصلي اساسي است و نتايج بسيار بهتر و موثرتري خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: به اين منظور، صنعت برق براي تشويق مردم به كاهش مصرف برق كه تاثير آن در كاهش مصرف سوخت نيروگاه ها نمايان مي شود، مشوق هايي را كه در تابستان براي مشتركان خانگي اختصاص مي داد، در زمستان نيز اجرايي مي كند. براين اساس، مشتركان خانگي در صورتي كه مصرف برق خود را كاهش دهند، از مشوق هاي صنعت برق برخوردارخواهند شد.

مديرعامل توانير خاطرنشان كرد: هموطنان با اقداماتي ساده مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات و كاهش جزيي شعله بخاري و يا كاستن يك درجه دماي محيط، مي توانند تا 10 درصد مصرف گاز كشور را كاهش دهند كه در اين صورت با همكاري مردم مشكلي در تامين گاز و برق در كشور در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.