برق مشتركان كشاورزي همكار با برنامه هاي كاهش پيك بار تابستان رايگان است
برق مشتركان كشاورزي همكار با برنامه هاي كاهش پيك بار تابستان رايگان است
سکان نیوز؛ عدم استفاده از انرژي برق به مدت 31 روز و هرروز چهار ساعت در ساعت هاي 12 ظهر تا 16 و همچنين به صورت 24 ساعته و به مدت حداقل هفت روز در ماه، بخشودگي كامل صورت حساب برق مصرفي اشتراك هاي كشاورزي همكار در برنامه پيك بار تابستاني را به همراه دارد.

به گزارش سکان نیوز؛ چاه هاي آب كشاورزي، سهم قابل توجهي در مصرف انرژي برق و شكل گيري پيك بار استان سمنان داشته و نقش چشمگيري در برنامه هاي پيك سايي تابستان ايفا مي كنند.
مديرعامل توزيع برق سمنان با بيان مطلب فوق در نخستين جلسه شوراي حفاظت از منابع آب و سازگاري با كم آبي استان گفت: اين شركت در حال حاضر به6 هزار و 536 مشترك كشاورزي خدمات ارايه مي كند و 2 هزار و 711 اشتراك مربوط به چاه آب كشاورزي است كه 15 درصد سهم مصرف انرژي را به خود اختصاص مي دهد.
سيدمحمد موسوي زاده با اشاره به برنامه هاي تشويقي مديريت مصرف برق در بخش كشاورزي اظهارداشت: عدم استفاده از انرژي برق از يك تا 30 روز و به ازاي هرروز چهار ساعت از 12 ظهر تا 16 بعداز ظهر، در قبال هرروز همكاري، 20 ساعت بقيه شبانه روز، مصرف برق رايگان است.
وي تصريح كرد: عدم استفاده از انرژي برق به مدت 31 روز و هرروز چهار ساعت در ساعت هاي 12 ظهر تا 16 و همچنين به صورت 24 ساعته و به مدت حداقل هفت روز در ماه، بخشودگي كامل صورت حساب برق مصرفي اشتراك هاي كشاورزي همكار در برنامه پيك بار تابستاني را به همراه دارد.
موسوي زاده با عنوان اين كه در راستاي طرح فراسامانه اندازه گيري و مديريت انرژي”فهام”، اين شركت تاكنون يك هزار و 50 دستگاه كنتور هوشمند برروي چاه هاي آب كشاورزي نصب كرده، افزود: به منظور اجراي برنامه هاي كاهش پيك بار تابستاني و اتوماسيون كنترل از راه دور، طرح تجهيز 500 چاه كشاورزي به تابلوي قطع از راه دور هم دردست اقدام است.
وي با اظهار اين كه در برنامه كاهش اوج بار تابستان سال جاري، براي بخش كشاورزي 10 مگاوات از سوي شركت توانير براي استان سمنان پيش بيني شده اضافه كرد: در سال گذشته 100 مشترك كشاورزي با اين شركت همكاري داشته و مبلغ 428 ميليون ريال پاداش همكاري در صورت حساب برق مصرفي آنان اعمال شده است.
يادآور مي شود اين نشست با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و مديران كل دستگاه هاي اجرايي عضو اين شورا، در سالن مديريت بحران استانداري سمنان تشكيل شد.