بخش خانگی گلستان اولویت مصرف گاز  در ایام سرد سال
بخش خانگی گلستان اولویت مصرف گاز  در ایام سرد سال
سکان؛ سرپرست شرکت گازاستان گلستان، گفت: اولویت مصرف گاز به ویژه در ایام سرد سال به بخش خانگی می باشد.

علی طالبی از دریافت نزدیک به یک میلیارد 650 میلیون مترمكعب گازدر سال 99 دراستان گلستان تا ابتدای آبان ماه خبرداد.

وی افزود:این میزان مربوط به بخشهای مختلف گازرسانی اعم از بخش خانگی،تجاری، صنعتی،نیروگاه ،کارخانه سیمان و جایگاههای CNG می باشد كه در 7 ماهه سال دریافت و به مصرف رسیده است.

مهندس طالبی تصریح كرد:در همین راستا در مدت زمان اشاره شده حجم گازدریافتی در بخش های خانگی ،تجاری و صنعتی (دیافراگمی) ، نزدیک به 700 میلیون مترمكعب و بخش های نیروگاه ،کارخانه سیمان و جایگاههای CNG استان نیز بالغ بر 950 میلیون متر مکعب بوده است .

وی افزود:درسال گذشته حجم دریافتی گاز استان گلستان در کلیه بخشهای مصرف،نزدیک به 3 میلیارد و 133 میلیون متر مکعب بوده است که از این میزان سهم بخش خانگی ،تجاری و صنعتی (دیافراگمی) افزون بریک میلیارد و 949 میلیون متر مکعب می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت مصرف گاز به ویژه در ایام سرد سال بخش خانگی می باشد، ابراز داشت:با توجه به اطلاع رسانی های قبلی کلیه واحدهای صنعتی،تجاری و اداری استان باید مجهز به سوخت دوم باشند تا در صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده نمایند.

سرپرست شرکت گازاستان گلستان،خاطرنشان کرد:سیاست دولت کاهش مصرف سوختهای مایع و جایگزین كردن گازطبیعی به جای این سوخت ها می باشد كه خوشبختانه این امربه صورت مطلوبی محقق شده و در حال حاضر با تلاش صورت گرفته درسطح استان توانستیم تمامی شهرهای استان، 885 روستا ،نزدیک به 3055 واحد صنعتی و همچنین 65 جایگاه CNG را گازرسانی نمائیم.