اعتبار ۲۲۰ میلیاردی شهرداری بابل برای حل مشکل زباله انجیلسی
اعتبار ۲۲۰ میلیاردی شهرداری بابل برای حل مشکل زباله انجیلسی
سکان نیوز:یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل طرح توسعه کارخانه کمپوست و ارتقای سیستم شیرابه زباله با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.

به گزارش سکان نیوز/یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل در جهت حفظ محیط زیست منطقه انجیلسی و کاهش آلودگی در محل دفع زباله، طرح توسعه کارخانه کمپوست و ارتقای سیستم شیرابه زباله با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.
روزانه ۱۸۰ الی ۲۰۰ تن زباله در سطح شهر تولید می شود که پس از جمع آوری توسط شهرداری به سایت انجیلسی انتقال می یابد.
شهرداری بابل در حوزه پسماند و جمع آوری و انتقال زباله در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد هزینه کرده است.در سال گذشه طرح تکمیل ظرفیت کارخانه کمپوست در سه فاز اجرایی شد.
در فاز اول ارتقای ظرفیت خط پردازش که شامل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید کمپوست با ظرفیت ۲۵۰تن در روز می‌باشد که با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته است .
عملیات اجرایی فاز دوم شامل اصلاحات سالن‌های تخمیر دو گانه کارخانه کمپوست و اورهال نمودن سالن فاین قدیمی می‌باشد که با صرف ۱۹ میلیارد ریال اعتبار در خردادماه سال گذشته به بهره برداری رسید.
فاز سوم کارخانه کمپوست به منظور جلوگیری از دفن زباله از مهمترین عملیات اجرایی شهرداری در سایت انجیلسی می باشد.
برای اجرایی شدن فازسوم، اعتباری بالغ بر صد میلیارد ریال در نظر گرفته شد که از این میزان اعتبار ، ۲۵ میلیارد ریال برای ابنیه و ۷۵ میلیارد ریال دیگر برای خرید ماشین آلات هزینه خواهد شد.
با بهره برداری از فاز سوم، کلیه زباله تولیدی به کود کمپوست تبدیل خواهد شد و تنها مقدار کمی از آن دفن خواهند شد.
با خرید دستگاه ریجکت سوز، زباله ایی که قابل تبدیل شدن به کود نیست را می‌توان بجای دفن، سوزاند.

  • نویسنده : نجفی