استفاده بهينه از توانمندی های ويژه جنوب کشور برای تامين و توليد برق
استفاده بهينه از توانمندی های ويژه جنوب کشور برای تامين و توليد برق
سکان نیوز:غلامرضا نصيري مدير عامل شركت برق منطقه اي فارس و بوشهر اظهار داشت : وجود زمينه هاي اقليمي و طبيعي ، منابع متنوع توليد و همچنين نيروي متخصص و كارآزموده در دو استان فارس و بوشهر اين قابليت را ايجاد كرده كه بتوان از توانمندي هاي ويژه در اين منطقه استفاده بهينه كرد و آن را درراستاي توسعه به كار گرفت.

به گزارش سکان نیوز/ غلامرضا نصيري ،مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهردر ديدار با فريدون عباسي نماينده مردم كازرون و كوهچنار و رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ضمن خوشآمد و خير مقدم به رئيس كميسيون انرژي مجلس بيان داشت : استان هاي فارس و بوشهر داراي توانمندي هاي شگرف و بزرگ در زمينه توليد انرژي برق است ، فارس با بهره مندي از اقليم پرآفتاب و تابان و بوشهر با بهره مندي از منابع گاز و انرژي هسته اي در نيروگاه اتمي اين قابليت را دارند تا از همه ظرفيت هاي موجود در جنوب كشور براي به فعل رساندن استعدادهاي بالقوه بهره گيري كنند .
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر تاكيد كرد: با بهره گيري از دو منبع خورشيدي و گاز در استان هاي فارس و بوشهر مي توان همه برق مورد نياز جنوب كشور و بخش عمده اي از برق كشور را تامين كرد ، فارس در اين زمينه از نيروي متخصص و مهندسان كارآزموده و همچنين مراكز علمي و دانشگاه مرتبط با حوزه برق و انرژي نيز برخوردار است و يك استعداد كم نظير فني ، مهندسي و علمي در كشور به شمار مي آيد.
نصيري خاطر نشان كرد: با بهره گيري از ظرفيت وجود منابع گازي در استان بوشهر مي توان به ايجاد ظرفيت هاي بيشتر تامين برق در جنوب كشور اميدوار بود ، استفاده از انرژي گاز در اين مناطق و افزايش توليد و تامين برق در واقع بهينه سازي توليد انرژي است كه موجب افزايش ارزش افزوده ، افزايش رونق و جهش توليد و حركت در راستاي منويات مقام معظم رهبري است ، سرمايه گذاري در اين حوزه قطعا يكي از كارآمد ترين حوزه هاي سرمايه گذاري اقتصادي قلمداد مي شود .
وي گفت: توجه به نقش نظارتي مجلس و نقش قانونگذاري اين نهاد تاثير گذار در جامعه بسيار مهم است ، استان فارس اكنون با حضور موثر در كميسيون انرژي مي تواند در اين حوزه بسيار بدرخشد و پيشتاز در كشور در بخش توليد انرژي به ايفاي نقش بپردازد. تصويب قوانين جهت رفع مشكلات نقدينگي صنعت برق در كشور بسيار موثر است و كميسيون انرژي مجلس ميتواند با ارائه راهكار و مشاوره موثر در اين حوزه بيش از پيش به دولت و بخش صنعت برق كمك نمايد.
نصيري با بيان اينكه در بدنه وزارت نيرو منابع انساني بسيار توانمندي وجود دارد گفت: استفاده از اين توان تخصصي براي رفع مشكلات موجود در كشور بسيار كارساز است ، اقتصاد انرژي بايد به گونه اي رقم بخورد كه عموم مردم انگيزه هاي مضاعف براي صرفه جويي در مصرف برق و انرژي داشته باشند. كميسيون انرژي مجلس مي تواند با بهره گيري از ديدگاه هاي موثر و مشورتي متخصص در بدنه وزارت نيرو موضوع اقتصاد صنعت برق را به سامان مناسب برساند.
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر با بيان اينكه از جمله مشكلات در اين حوزه ناهماهنگي و عدم توازن بين درآمدها و هزينه هاي توليد انرژي است گفت: سياست گزاري و قانون گزاري در اين عرصه بايد به سمتي برود كه توازن و هماهنگي بهتري بين درآمدها و هزينه هادر بخش توليد انرژي برق ايجاد كند ، بخش خصوصي بايد اين انگيزهرا داشته باشد تا در سرمايه گذاري ها براي مولدهاي مقياس كوچك و انرژي هاي تجديد پذير ورود كند و از طرح هاي ارائه شده استقبال بيشتري كند.
نصيري در ادامه بر لزوم فرهنگ سازي براي مصرف بهينه برق در جامعه تاكيد كرد و گفت: صرفه جويي در مصرف در همه اوقات به عنوان يكي از آموزه هاي معنوي دين مبين اسلام مورد تاكيد است ، صرفه جويي در مصرف برق هم هميشه پسنديده است اما فقط در 200 ساعت از كل سال بشدت مورد تاكيد است ، ما بايد به سمتي برويم كه مردم و قاطبه شهروندان صرفه جويي در اين 200 ساعت را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهند.
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و بوشهر اضافه كرد: بيش از آنكه صرفه جويي در مصرف برق مورد نظر و تاكيد كارشناسان باشد ، درست مصرف كردن مطرح است ، درست مصرف كردن به ويژه در ساعات اوج مصرف و مديريت زمان مصرف يك حلقه اساسي در زنجيره به هم پيوسته تامين و توليد و توزيع نيروي برق است كه در راستاي حفظ محيط زيست و ايجاد مسوليت اجتماعي و حق شهروندي تعريف مي شود.
فريدون عباسي نماينده مردم كازرون و كوهچنار و رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با تقدير از خدمات شركت برق منطقه اي براي تامين و انتقال پايدار برق بيان كرد: مجلس شوراي اسلامي و كميسيون انرژي آمادگي دارد تا با حمايت از طرح هاي توليد و تامين انرژي در راستاي برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت از اين صنعت حمايت كند و خلاءهاي قانوني را در اين عرصه ترميم نمايد.
عباسي اضافه كرد: كشورمان در زمان كنون در دوران تحريم هاي ظالمانه قرار دارد اما قطعا اين تحريم ها كه در حوزه نفت و گاز و انرژي هم تاثيراتي داشته است به نفع كشورمان تمام مي شود و مي تواند براي شكوفايي اقتصاد و استفاده از استعدادهاي در اين حوزه باشد.
نماينده مردم كازرون و كوهچنار در مجلس شوراي اسلامي همچنين خواستار توجه بيش از پيش به تامين برق و انرژي براي اجراي طرح هاي توسعه در اين دو شهرستان و ساير شهرستان هاي استان فارس شد و گفت: استان فارس مجموعه اي كامل از استعدادها و توانمندي هاي توسعه است كه بايد از سهم برابر در اين عرصه در مقايسه با ساير استان ها بهره مند باشد.