استفاده از ظرفیت و توان بسیج در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصارف انرژی برق و گاز
استفاده از ظرفیت و توان بسیج در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصارف انرژی برق و گاز
سکان نیوز؛ در اجراي اصول پدافند غيرعامل و مدیریت مصرف انرژی در سطح دستگاه های انرژی نشست همکاری مابین مسئولین بسیج ادارات شهرستان های تنکابن ، رامسر و روسای ادارات برق و گاز شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد به میزبانی امور برق تنکابن برگزار شد.

مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نيروي برق غرب مازندران اظهار داشت: به دلیل اینکه مصرف گاز خانگی و تجاری بدلیل برودت هوا افزایش
و تحویل گاز به نیروگاه‌ها كاهش يافته، توليدبرق در نيروگاه ها با محدوديت هايي رو به رو شده است كه نيازمند همراهي و همكاري مشتركين در مديريت مصرف برق و گاز است.

وي ادامه داد: تنها با صرفه جويي ١٠ درصدي مي توان از خدشه واردشدن به توليد نيروگاه ها و اعمال خاموشي احتمالي جلوگيري كرد.

در این نشست در خصوص ارتقاء فرهنگ عمومی مدیریت مصرف انرژی در قالب تفاهم نامه همکاری مابین بسیج ادارات باهدف استفاده حداکثری از ظرفیت و توان بسیج در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصارف انرژی برق و گاز و تشکیل گروه های مشترک با رویکرد ارزیابی و ممیزی در سطح ادارات و برگزاری جلسات آموزشي توجیهی مسئولین تاسیسات ادارات ، تصميمات ارزنده اي اتخاذ شد.

سایر موضوعات از قبیل تشویق و پاداش برای ادارات برتر در هر شهرستان از مصوبات این نشست با هدف گذر از زمستان بدون خاموشي بود.