اختصاص بودجه 25 میلیارد تومانی برای ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
اختصاص بودجه 25 میلیارد تومانی برای ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
سکان نیوز؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه از تزریق ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای ورزشگاه شهید وطنی خبر داد و گفت: همچنین برای ورزشگاه دوقلو و شش هزار نفری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

مفید غلامی راد در نشست با خبرنگاران با اشاره به اعتبارات استانی و ملی گفت: بخش عمده اعتبارات بهداشت ودرمان ملی محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه با روند کنونی نمی‌توانیم نظام اداری و برنامه ریزی کشور را پیش بریم و نیازمند اصلاحات اساسی هستیم، مشخص نبودن لایحه‌های اعتباری و خدمات رسانی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در قانون مدیریت کشوری، وزارتخانه مسئول سیاستگذاری و برنامه ریزی هستند و اجرا باید در دستگاه‌ها و استان‌ها انجام شود.

این مسئول با عنوان اینکه مشخص نیست مدیریت سطح ملی و کشوری باید پاسخگو باشد یا مدیریت استانی و اجرایی، ادامه داد: مسئولیت وزارت بهداشت ودرمان با وزات بهداشت است و در سطح استان، پروژه‌های کوچکی نظیر خانه‌های بهداشت با دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

غلامی راد با تاکید براینکه در حوزه خدمات رسانی، شرکت‌های دولتی ایفای نقش می‌کنند، ادامه داد: اینکه کمک‌های دولتی به شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها اصل شده و منابع داخلی آن فرع شده است، جای سوال و تأمل دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با عنوان اینکه عمده تأمین منابع آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای در حال حاضر با دولت است، یادآور شد: در حال حاضر کمک‌های فرعی دولت اصل و مبنا شده است و این گونه تصور می‌شود که حتماً باید با بودجه دولتی، نهادهایی نظیر شهرداری‌ها را اداره کرد.

وی درباره سرنوشت پروژه‌های ملی و برقی شدن ریل شمال گفت: قرار بود این پروژه از اعتبار فایناس و مشارکت با روسیه انجام و منجر به افزایش ظرفیت شود.

وی اجرای طرح ریلی شمال به شرق را فاقد توجیه دانست و گفت: برقی کردن ریل با رویکرد باربری در دستور کار بوده است اما طرح‌های فاینانسی در کشور به دلیل شرایط بین المللی اجرایی نشد.

غلامی راد با اشاره به شمار پروژه‌های نیمه کاره از جمله طرح‌های ورزشی نور، چالوس و غیره گفت: جنبشی از ساخت وتکمیل ورزشگاه‌ها در استان در دست اجرا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تزریق ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای ورزشگاه شهید وطنی خبر داد و گفت: همچنین برای ورزشگاه دوقلو و شش هزار نفری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه چندمنظوره در جویبار داده شده است، گفت: ورزشگاه شهدای هفتم تیر، و صخره نوردی و روباز نیز در دست تکمیل است.

غلامی راد بر لزوم واگذاری اموال دولتی و مولد سازی آن تاکید کرد و گفت: فروش اموال چندان هنر نیست و سایت اداری استان نیز نارضایتی ایجاد کرده است و مجتمع سازی سیستم اداری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بخشی از اموال که قابلیت مولدسازی دارد را باید نگهداری کنیم و خانه‌های سازمانی را باید واگذار کرد.