اجرایی ۲۲۷ پروژه در هفته بهزیستی در مازندران/ رونمایی‌ از کتاب تصویری دستاورد مددجویان
اجرایی ۲۲۷ پروژه در هفته بهزیستی در مازندران/ رونمایی‌ از کتاب تصویری دستاورد مددجویان
سکان نیوز/ جلسه شورای معاونان بهزیستی مازندران با حضور احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران و مدیرکل بهزیستی استان در حالی برگزار شد که با رونمایی از کتاب «از پیله تا پروانه شدن» همراه بود.

به گزارش سکان نیوز/، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی طی دیدار با شورای معاونان بهزیستی مازندران، اظهار کرد: جامعه بزرگ بهزیستی مازندران با مجموعه زیرپوشش خود، ظرفیت‌های زیادی دارد، لازم است همه دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات جامعه هدف این نهاد دست به دست هم بدهند.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، متأسفانه شاهد جشن بزرگ جامعه هدف بهزیستی در مازندران، نیستیم، تا بار دیگر شاهد پیوند عمیق بین معلولان و کارکنان باشیم، به‌طور حتم ارتباط دلی بین کارکنان و افراد بهزیست نمایان است.

حسین‌زادگان تأکید کرد: توجه به اشتغال معولان و ساخت مسکن محرومان بهزیستی باید در اولویت باشد، به‌نظرم در سازمان بهزیستی مازندران این قابلیت وجود دارد که از حجم بسیاری از مشکلات که ریشه در فقر دارد، کاسته شود.

استاندار مازندران با اشاره به لزوم توجه به وضعیت معیشت کارکنان بهزیستی، بیان کرد: گرچه این اوضاع به تناسب بهتر ار قبل شده است ولی چون نوع کار در این نهاد سخت بوده و در روح و جان کارمندان اثر دارد درخواست دارم به معیشت‌شان توجه ویژه‌ای شود.

وی عنوان کرد: از نهادهای مرتبط به بهزیستی می‌خواهیم که برای حل مشکلات جامعه هدف بسیجی‌وار وارد عمل شویم، چرا که فعالیت در این نهاد بسیار گسترده است، در بحث شفاف‌سازی اقدامات خوبی صورت گرفته است و بحث افزایش مستمری انجام شده است.

حسین‌زادگان ضمن تقدیر از اقدامات بهزیستی در خصوص خانواده محور کردن خدمات به سالمندان گفت: جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود و با توجه به اینکه مازندران جزو سه استان نخست کشور در بحث سالمندی است ضروری است تا برنامه ریزی‌های مدون و اجرایی در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران، گفت: در حوزه‌های تخصصی انتظارات و توقعات قابل اجرا را درغالب پروپوزال تدوین و به استانداری ارائه کنید، متناسب با نوع وظایف، نهادهای تخصصی ذیربط را مشخص کنید و با جلب حمایت و پشتیبانی بخش خصوصی ، بعنوان سازمان متولی نقش تسهیل‌گری در دیگر نهادها را تقویت کنید.

حسین‌زادگان با اشاره به خدمات دهی بهزیستی به یک پنجم از مردم استان یادآور شد: خدمت‌رسانی به این حجم از مردم با وجود خدمات گسترده، و این تعداد از پرسنل، حمایت‌های ویژه معیشتی از نیروی انسانی سازمان بهزیستی را می‌طلبد.

در ادامه فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، هم در پنجمین روز در هفته بهزیستی، ابراز کرد: در طول این هفته ۲۲۷ پروژه در سطح استان، ۵۵ طرح اشتغال با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی صرف شد، واگذاری ۱۴۰ مورد واحد مسکونی به جامعه هدف و مابقی در حوزه‌های اجتماعی و مراقبتی مراقبتی و سایر بود.

گوهردهی در پایان بیان کرد: از راهبردهای استاندار استفاده خواهیم کرد، امیدواریم با همکاری مسؤولان در راه ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر به جامعه هدف قدم برداریم.

در انتهای این مراسم از کتاب تصویری با عنوان ” از پیله تا پروانه شدن” دستاوردهای زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان مازندران رونمایی شد./ فارس