آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان بوشهر
آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان بوشهر
سکان نیوز؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بهره برداری از طرح تعویض ستون هاي فرسوده خط فوق توزيع منطقه کاکي – چغادت در استان بوشهر آغاز شد و عمليات اجرايي طرح توسعه و افزايش ظرفيت پست ۴۰۰.۱۳۲ کيلوولت کنگان در اين استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر ، مهندس غلامرضا نصیری مدیر عامل این شرکت در حاشیه بهره برداری و اجراي طرح هاي ياد شده با گراميداشت دهه فجر و سال جهش توليد اظهار داشت : مجموع اعتبارات افتتاح و راه اندازي طرح هاي برق و انرژي در استان بوشهر و جنوب کشور را ۷۷۱ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال است.
مهندس نصیری در ادامه با بیان اینکه طرح تعویض ستون های فرسوده خط فوق توزیع منطقه کاکی – چغادت در استان بوشهر با اعتباري معادل هفت ميليارد ريال اجرا شده است افزود: اعتبارات اين طرح از محل منابع استاني تامين و طرح در مدت حدود پنج ماه اجرايي شده است .
شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر در ادامه با بیان مشخصات طرح توسعه و افزایش ظرفیت پست ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت کنگان دراین استان گفت: این طرح نیز با تامين ۹۵۰ ميليارد ريال اعتبار طي مدت ۲۴ ماه اجرايي مي شود.
وی با بیان اینکه دهه فجر امسال همزمان با سال جهش تولید و چهل و دومین بهار انقلاب ده‌ها طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان بوشهر و جنوب کشور به بهره برداری مي رسد يا عمليات اجرايي آن آغاز مي گردد افزود: اين طرح ها نويد بخش تامين زير ساخت هاي توسعه و آباداني و تداوم فرايند خدمت به شهروندان است .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس به طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در استان بوشهر و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال ۱۴ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۷۷۱ میليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به بهره برداري مي رسد
این مقام مسوول اضافه کرد : طرح های دهه فجر امسال در استان بوشهر و در شهرستان ها و مناطق دشتستان ، دیر ، گناوه ، چغادک ، بوشهر و سایر مناطق این استان اجرا شده است .
مهندس نصیری افزود: طرح های استان بوشهر شامل توسعه وافزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۶ کیلوولت دشتستان ، توسعه و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کيلوولت بردخون ، احداث کليدخانه پست رودحله ، احداث کليدخانه پست ۱۳۲.۲۰ کيلوولت صنعت بوشهر ، اجراي اسکادا و مخابرات پست هاي شهر بوشهر و تعويض مقره خط ۴۰۰ کيلوولت چغادک – قائميه است .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس خاطر نشان کرد : همچنین در دهه فجر امسال شاهد تعویض هادی پر ظرفیت خط ۶۶ کیلوولت بوشهر ۲- میدان امام (ره) ، تعويض پايه چوبي فرسوده خط فوق توزيع کاکي ، تعويض مقره معيوب خطوط ۲۳۰ کيلوولت شرکت سديور ، نصب بانک خازني ، نصب يك دستگاه ديزل ژنراتور به ظرفيت ۲۵۰كيلو ولت امپر به منظور پايداري ديسپاچينگ بوشهر ، اصلاح تابلو مارشال و سيستم خنك كنندگي ترانس ايستگاه ۲۳۰برازجان و نصب ۷ دستگاه كليد ۲۰ كيلوولت در ايستگاه بردخون هستيم .
استاندار بوشهر نیز در حاشیه این مراسم با گرامیداشت دهه فجر انقلاب و چهل و دومین بهار انقلاب گفت: تبلور وحدت و همدلی ملت رشید ایران و مشارکت در بزرگداشت اين ايام با استفاده از همه ظرفيت‌هاي فرهنگي و ارتباطي بويژه در فضاي مجازي بيانگر عمق وفاداري مردم به اين نظام مقدس و آرمان‌هاي متعالي انقلاب اسلامي است.
دکتر عبدالکریم گراوند افزود: همزمان با بزرگداشت دهه فجر امسال ۷۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با یکهزار و ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح یا عمليات اجرايي آنها آغاز مي‌شود.
گراوند افزود: از این شمار ۶۷۱ پروژه با ۸۵۶ میلیارد تومان اعتبار شامل ۵۷ طرح اقتصادی و ۶۱۴ پروژه عمرانی افتتاحی و بهره‌برداری‌ است.
وی بیان کرد: همچنین ۸۳ پروژه با ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز آغاز عملیات اجرایي است.
استاندار بوشهر یادآورشد: با وجود مسائل و مشکلات مالی دولت ولی تلاش شده در اجرای پروژه‌ها وفقه‌ای ایجاد نشود و روند کار، تلاش و توسعه در استان همچنان ادامه یابد.
وی ادامه داد : بدون شک دهه مبارک فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر استبداد و دوران سراسر ستم، با انقلاب اسلامی، صفحه‌های زرینی را در تاريخ معاصر گشود و با تبلور خداخواهي، يکتاپرستي و معنويت، نداي آزادي و استقلال را در گوش دوران طنين ‏انداز کرد.

گراوند اضافه کرد: دولت تدبیر و امید افتخار دارد با وجود همه کینه‌توزی‌ها و خصومت دشمنان توانسته است در سالی که به نام جهش تولید مزین است، راه سخت و البته شیرين خدمت به مردم و توسعه همه جانبه را با سربلندي طي کرده و جشن‌هاي چهل و دومين سالگرد انقلاب اسلامي را با کارنامه‌اي درخشان از خدمت و توفيق برگزار کند.
استاندار بوشهر تاکید کرد : وقتی نیازهای صنعت در درون کشور تامین شود وابستگی به خارج کمتر و به این صورت به خودکفایي مي‌رسيم و به اين صورت گام‌هاي توسعه و رسيدن به خودکفايي در صنعت در کشور با شتاب بيشتر برداشته شود.
دکتر گراوند اضافه کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در این شرایط سخت اقتصادی کشور مایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی است. بايد افتخار کرد در صنعت در سخت ترين شرايط اقتصادي کشور متخصصان پاي کار بوده و هستند.