خدمات در بنیاد شهید باید صبغه فرهنگی داشته باشد
خدمات در بنیاد شهید باید صبغه فرهنگی داشته باشد
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: تمام خدماتی که در بنیاد به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان ارائه می گردد باید صبغه فرهنگی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد مازندران، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران عصر دوشنبه چهارم بهمن ماه در نشست تخصصی با همکاران حوزه معاونت فرهنگی بنیاد استان که در نمازخانه این اداره کل برگزار گردید با بیان اینکه حوزه فرهنگی پیشانی و ویترین سازمان است گفت: تمام خدماتی که در بنیاد به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان ارائه می گردد باید صبغه فرهنگی داشته باشد.

دکتر سعید کهن سال با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی به دلیل ظرافت و حساسیت خاص که برخوردار است باید سرآمد سایر حوزه ها باشد اظهار کرد: کار فرهنگی در تمامی شئون اداری اعم از دینی، قرآنی، اجتماعی، امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب در فضای سازمان جلوه گری کند.

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگی باید فضای معنوی در بنیاد ایجاد کند به همین دلیل فعالیت های فرهنگی با سایر فعالیت ها در حوزه های دیگر خدمت رسانی، عجین شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با بیان اینکه برنامه ها مطابق با فعالیت ها عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی نیروها در بنیاد اعم از نگهبانی تا خدماتی در برنامه ها باید ایفای نقش کنند و در تدوین برنامه نظرات خود را ارائه دهند که این امر به پویایی سازمان کمک خواهد کرد.

دکتر سعید کهن سال با تاکید بر ضرورت پررنگ کردن کارکردهای تربیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در حوزه فرهنگی گفت: زمانی که حوزه فرهنگی در اجرای برنامه ها خوب عمل کند سایر حوزه ها نیز در بنیاد نسبت به انجام امور مصمم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نقش مطالبه گری را با جدیت پیگیری می کنیم عنوان کرد: بخشی از کارهای ما باید قرارگاهی باشد و ارتباط خود را با نهادهای فرهنگی همچون سپاه و صدا و سیما در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادواره های شهدا و…بیشتر کنیم و از ظرفیت های آنان استفاده نماییم. دکتر سعید کهن سال اضافه کرد: برای توسعه و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات جامعه ایثارگری از دستگاها مشارکت بگیریم و در قبال آن مسئولیت بپذیریم.

وی افزود: ایده های خلاقانه خود را در حوزه فرهنگی که منجر به تحرک سازمانی گردد ارائه داده تا تولید ثروت اتفاق بیفتد. مدیرکل بنیاد مازندران گفت: بنا داریم در بنیاد شهرستانها از عزیزان جانباز و ایثارگر بعنوان مشاور بکارگیری کنیم و از توانمندی این عزیزان برای حل مشکل ایثارگران استفاده کنیم و با استفاده از تفکر سیستم (پروانه ای) از اندک به بسیار دست پیدا کنیم.

در این جلسه معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و روسای ادارات این حوزه آخرین وضعیت و فعالیت های خود را در حوزه تخصصی تشریح کردند.
مدیرکل بنیاد مازندران پس از آن در نشست با همکاران معاونت بهداشت و درمان بنیاد استان، این حوزه را یک حوزه تخصصی دانست و گفت: چالش های مربوط به درمان ایثارگران عزیز باید به صورت اورژانسی و به موقع مرتفع گردد.دکترسعید کهن سال اظهار کرد: همکاران ما در این حوزه با ایفای نقش، استرس های مخاطبین ما را کاهش دهند و با درایت خود یک ثبات و پایداری و امنیت ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه شفافیت را دراین حوزه ملاک کار خود قرار دهیم اظهار کرد: استانداردهایی را که در بخش درمان جهت خدمات به جامعه ایثارگری تعریف شده است با تلاش همکاران به منصه ظهور برسانیم. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: تعاملات استانی و ستادی را برای حل مشکل درمان ایثارگران تقویت کرده تا دغدغه های این قشر معزز را در امر درمان به حداقل برسانیم.
دکتر سعید کهن سال با اشاره به اینکه قرار داد با بیمه دی را کما فی السابق ادامه می دهیم عنوان کرد: در خصوص قرار داد با مراکز درمانی جهت تسهیل امور درمانی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با استاندار مازندران بزودی جلسه ای برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد مازندران تصریح کرد: باید والدین عزیزی که نیاز به پرستاری دارند شناسایی کنیم و از طریق رایزنی و هماهنگی با کمیسیون پزشک مرکز، برای آنان حق پرستاری برقرار گردد.
گفتنی است در این جلسه دکتر میر صادقی معاون بهداشت و درمان بنیاد مازندران ضمن ارائه برنامه ها، مهمترین چالش های این حوزه را بیان کرد.