افزایش تخت های بستری نیاز بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان است
افزایش تخت های بستری نیاز بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان است
سکان نیوز؛ فرخی رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در نشستی با سرپرست مدیریت درمان استان گیلان، درخواست بیمه شدگان تامین اجتماعی شهر لاهیجان را ایجاد مرکز بستری در این شهر عنوان نمود.

دکتر رضا قنبر پور سرپرست مدیریت درمان استان با بیان اینکه استان گیلان با داشتن بیش از یک میلیون و دویست پنجاه هزار بیمه شده تامین اجتماعی تنها یک بیمارستان ملکی دارد، اظهار داشت: از برنامه های مهم مدیریت درمان استان افزایش تخت های بستری بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت از 200 تخت به 300 تخت است.

وی به راه اندازی بخش تروما و حوادث بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در ماه اخیر با توجه به نیاز استان و قرار گرفتن در مسیر ورودی شهر و نزدیکی به شهر صنعتی رشت اشاره کرد و در ادامه افزود: در راستای افزایش خدمات تخصصی، 10 تخت به تختهای NICU بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت افزوده می شود.

دکتر قنبر پور به جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان اشاره نمود: با پی گیری های بعمل آمده اقدامات لازم برای جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص بعمل آمده و تاکنون چند پزشک متخصص و فوق تخصص جذب مراکز ملکی استان شده اند.

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان، با اشاره به تسریع در بهبود وضعیت خدمات سرپایی در شهر لاهیجان تاکید کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در سطح مراکز درمانی ملکی استان بیماران تامین اجتماعی سطح استان به سهولت از خدمات تخصصی مراکز ملکی بزرگ همچون بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و پلی کلینک تخصصی شماره یک رشت و مراکزتخصصی دیگر بهره مند می شوند.

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان مطالبات مراکز طرف قرارداد مرتبط با عملکرد نسخ الکترونیک به طور صد درصد پرداخت می شود.

همچنین در جلسه شورای هماهنگی سازمانهای بیمه گر پایه استان گیلان که در محل اداره کل بیمه سلامت استان به منظور بررسی چگونگی اجرا و پیشبرد طرح نسخه الکترونیک در استان تشکیل شد، دکتر قنبر پور اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی برای ترغیب و تشویق طرف های قرارداد در اجرای نسخه الکترونیک صددرصد مطالبات مراکز طرف قرار مرتبط با نسخ الکترونیک را حداکثر تا دهم ماه بعد به صورت علی الحساب پرداخت می گند.

دکتر قنبر پور با بیان اینکه تا کنون بیش از 1530 پزشک در طرح نسخه الکترونیک در استان ثبت نام و بیش از 660 تن از ایشان در صدور نسخ الکترونیکی اقدام نموده اند، افزود: از ابتدای شروع طرح تا کنون پزشکان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان نزدیک به 700 هزار نسخه الکترونیکی صادر کرده اند.

سرپرست مدیریت درمان استان گیلان تصریح کرد: با اقدامات تشویقی انجام شده در سازمان تامین اجتماعی برای پزشکان طرف قرارداد فقط در ماه گذشته بیش از 102 هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان طرف قرارداد استان صادر شده است.

همچنین سرپرستی شعب بانک رفاه استان گیلان با سرپرست مدیریت درمان استان گیلان دیدار و پیرامون ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان استان تبادل نظر و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر قنبر پور سرپرست مدیریت درمان استان گیلان به نقش بانک رفاه کارگران استان در همراهی با مدیریت درمان استان اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و ارائه خدمات مطلوب به ذینفعان گام های مهمی در الکترونیکی نمودن خدمات برداشته است که در انجام بخشی از این خدمات همراهی و همسویی بانک رفاه کارگران در رسیدن به هدف مطلوب بسیار مهم است.

دکتر قنبر پور با بیان اینکه در اجرای طرح نسخه الکترونیک صددرصد مطالبات مراکز طرف قرار داد مرتبط با نسخ الکترونیک حداکثر تا دهم ماه بعد به صورت علی الحساب پرداخت می شود، افزود: بانک رفاه کارگران به عنوان بانک همکار، همراهی و همکاری خوبی با مدیریت درمان استان در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد استان داشته است.