ورزشکاری که قهرمانی جهان را از فضای سبز مقابل منزلش آغاز کرد
ورزشکاری که قهرمانی جهان را از فضای سبز مقابل منزلش آغاز کرد
سکان نیوز/وزنه بردار ایلامی که از ۱۲ سالگی تمرینات خود را در فضای سبز مقابل منزلش آغاز کرد، با اراده فولادین خود به سکوی قهرمانی جهان دست یافت.

سکان نیوز: وزنه برداری یکی از رشته‌های ورزشی مقام آور و المپیکی کشورمان است که همواره در میادین آسیایی، جهانی و المپیک حرف‌هایی برای گفتن داشته و دارد؛ ورزشی که عشق و اراده پولادین مقدمه آن است قهرمانان آسیایی که در جای جای کشور و در استان‌های محروم موفقیت‌های ارزنده‌ای را کسب کرده‌اند.
علی هاشمی وزنه بردار خوش آتیه ملی در استان ایلام( روستای مورت واقع در بخش چوار) متولد سال ۱۳۷۰ است؛ قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ در آناهیم آمریکا و ۲۰۱۷ در عشق آباد ترکمنستان در آغاز زندگی با سختی‌های فراوانی روبرو بود اما پشتکار این ورزشکار و غلبه بر سختی‌ها باعث شد بر تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌های زندگی غلبه کند و امروز نام بزرگی در وزنه برداری جهان و آسیا را کسب کند.
همواره در گوشه و کنار کشور مدال آورانی بودند که از تمام زندگی و جان خود گذاشتند تا بتوانند پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در آورند؛ قهرمانانی که مرام پهلوانی می‌آموزند؛ آنان که فشار سنگین وزنه‌ها را تحمل کردند تا به کشورهای دیگر ثابت کنند ایران همیشه قهرمان است.
تمام هدفم سربلندی ایران و ایرانی بود
علی هاشمی تمام هدفش سربلندی ایران و ایلام بود، قهرمانی که بهترین خاطره ورزشی‌اش مسیر رسیدن و شکست‌های قبل پیروزی بود، او که ذکر یا علی بر زبانش برای پیروزی در مسابقات جاری است و امروز با افتخار بر سکوی قهرمانی‌ها در میادین مختلف حضور دارد.

محدودیت معنا ندارد زیرا وی در راه رسیدن به عنوان قهرمانی توانست به سطح خوبی در حوزه وزنه برداری جهان گام بگذارد نام زادگاهش یادآور خاطرات تلخی است که هواپیمای جنگی عراق در جنگ برای ورزشکاران این بخش رقم زد.

علی هاشمی وزنه بردار ایلامی با اشاره به روند این مسیر قهرمانی گفت: از ۱۲ سالگی ورزش را شروع کردم از همان کودکی ورزش را دوست داشتم و کار خود را در فضای سبز بسیار محدود روستا آغاز کردم؛ پدر و مادرم همیشه مرا حمایت می‌کردند و می‌گفتند تو حتماً موفق می‌شوی؛ با تلاش‌هایی که کردم توانستم اولین مدال رسمی را در سال ۸۹ مسابقات کشوری کسب کنم.

وی افزود: در کل موفق به کسب ۲۳ مدال شده‌ام که ۸ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز کسب کرده‌ام و تمام هدفم شادی و خوشحالی مردم است.
این وزنه بردار ایلامی ادامه داد: وزنه برداری چون رشته رکوردی است جذابیت خاص خود را دارد اما نسبت به سایر رشته‌های ورزشی سخت‌تر است؛ مشکلات ما بیشتر مالی است و ورزشکارانی که به این حوزه می‌آیند واقعاً نیاز به حمایت و پشتوانه قوی دارند و باید گفت این رشته مشکلات خاص خودش را دارد.
هاشمی اضافه کرد: هم اکنون در دهستان مورت تمرینات خود را انجام می‌دهم سعی می‌کنم با توجه به وضعیت موجود کرونا که الان اکثر باشگاه‌ها تعطیل هستند با تکیه بر توانمندی خود این تمرینات را به صورت مداوم در روستای خود انجام دهم.

وی افزود: باید از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال که به حوزه ورزش اهمیت می‌دهند تقدیر و تشکر کرد امروزه بعضاً کمتر به حوزه ورزش پرداخته می‌شود اما باید به این حوزه بیش از پیش اهمیت داده شود نگاه‌ها باید به ورزش، ورزشکاران و قهرمانان بیشتر شود و یک رسانه قوی یقیناً می‌تواند نقش مهمی را در این مسیر داشته باشد.