ظرفیت شناسی و ظرفیت یابی در کارآمدی سازمان موثر است
ظرفیت شناسی و ظرفیت یابی در کارآمدی سازمان موثر است
سکان نیوز؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جمع روسای بنیاد مازندران گفت: ظرفیت شناسی و ظرفیت یابی در کارآمدی سازمان موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد مازندران، گردهمایی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با هدف بیان وضعیت موجود در راستای شیوهای موثر خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز، استفاده از نظرات و هم اندیشی به منظور بهبود روند ارائه خدمات در شأن جامعه معزز ایثارگری با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و معاونین در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی ایثار استان در ساری برگزار گردید.
دکتر سعید کهن سال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران استفاده از ظرفیت های شهرستانی را یک فرصت مناسب برای حل مشکل خانواده های عزیز شهدا و ایثارگران دانست و اظهار کرد: رویکرد ما شناخت ظرفیت های شهرستانها است تا با استفاده از توانمندی و استعدادها موانع را برداریم و به نتیجه دلخواه همان برنامه های عملیاتی در بنیاد برسیم.
وی افزود: برای تحقق و عملیاتی کردن برنامه ها در بنیاد، باید از تجربیات، داشته ها، ایده ها و کارهای خلاقانه همه همکاران استفاده کنیم تا با همفکری و هم اندیشی از حقوق ایثارگران صیانت کنیم.
دکتر سعید کهن سال تعامل با ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهی سپاه پاسداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در شناخت ظرفیت ها موثر دانست و گفت: با حضور روسای بنیاد بزودی جلسات مشترکی در شهرستانها با این عزیزان برگزار خواهیم کرد تا از طریق گفتمان، چالش ها را رفع و انتظارات ایثارگران را برآورده کنیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران مشکل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را یک چالش جدی دانست و اظهار کرد: در حوزه اشتغال به یک جهش و حرکت انقلابی و جهادی از سوی همکاران نیاز داریم. وی اضافه کرد: نگاه ما به اشتغال و کارآفرینی این است که یک تحول در این بخش صورت گیرد و قابلیت هایی که ( شرکت ها …) در شهرستانها وجود دارد باید ظرفیت سازی و شناسایی گردد که در این راستا مشاوره شغلی یک امر مهم در ایجاد اشتغال این عزیزان محسوب می گردد.
دکتر سعید کهن سال با اشاره به اینکه سیاست های کلی نظام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: برای رسیدن به این رویکرد باید تشکل ها را تقویت کنیم و در برقراری روابط خود با نهادهای دیگر کوشا باشیم.وی بحث تکریم در بنیاد را مهم دانست و افزود: به والدین عزیز شهدا و ایثارگران احترام بگذاریم تا احساس خوشایندی به آنان دست دهد.
دکتر سعید کهن سال دو رویکرد ظرفیت شناسی و ظرفیت یابی را عاملی موثر جهت برون رفت از چالش ها دانست و اظهار کرد: در زمینه ظرفیت یابی آنچه را که بالفعل است بر اساس قانون و با عنایت به استعدادها و پتانسیل هایی که در اختیار داریم و گرد و غباری که روی آن را پوشانده است می خواهیم پاک کنیم و به نتیجه نهایی برسیم.
وی نقاط قوت و فرصت ها را درون سازمانی و برون سازمانی عنوان کرد و گفت: همین داشته ها را جلوی خود قرار دهیم و به صورت جهشی کار کنیم و همه شما همکاران از چهره های معنوی و دارای تجربه پایدار هستید.
وی در رابطه با ظرفیت شناسی در سازمان عنوان کرد: زمانی یک فضای خوب سر راه شما قرار می گیرد که برای دسترسی به آن به یک بن بست میرسیم یعنی یک پلی درست می کنید تا به طرف دیگر دسترسی پیدا کنید که پس از محقق شدن، یک احساس خرمی و شادابی به شما دست می دهد.
در این جلسه روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران 22 شهرستان، موضوعات، دغدغه ها، مباحث و راهکارهای پیشنهادی خود را در ارتباط با اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف خدمات رسانی، تخصیص اعتبار مناسب در حوزه فرهنگی، پرداخت به موقع اسناد هزینه درمانی، برقراری مستمری برای جانبازان زیر 25 درصد، برقراری حق پرستاری برای والدین شهدا دارای شرایط نامناسب، در نظر گرفتن مددکار و مشاور برای شهرستانهای فاقد مددکار، افزایش سهمیه وام مسکن ایثارگران، بالا بردن سرانه اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا، ضرورت همکاری بانک ها با ایثارگران جهت تسریع در پرداخت، جانشین پروری، تخصیص وام خود اشتغالی برای ایثارگران، بهبود ساختمان اداری، پیشنهاد به بنیاد مرکز برای رفع مشکل حالت اشتغال جانبازان، برگزاری آموزش برای همکاران، پیگیری عدم لغو قرارداد داروخانه ها، ارتقای سیستم های اداری، حمایت و پیگیری برای ساخت مستند فاخر، عدم تعامل مراکز درمانی با بیمه دی، توجه به وضعیت ساختمانهای اداری بنیاد، تجهیز مرکز توانبخشی به آمبولانس، حضور نماینده حقوق در بنیاد حداقل یک روز در هفته، بررسی اسناد هزینه های درمانی در شهرستانها مطالبی بیان کردند.