ضرورت اقتصاد کشاورزی در مازندران
ضرورت اقتصاد کشاورزی در مازندران
سکان؛ مدیرخانه دیپلماسی مازندران بیان داشت؛ در جهان امروز یکی از مشکلات اساسی بشر تأمین نیازهای غذایی است، به گونه‌ای که امنیت غذایی به عنوان یکی از اهداف مهم سرلوحه برنامه‌های دولت‌ها قرار گرفته‌است

به گزارش سکان، محمدرضافرجی نقیبی در گفت و گویی اظهار داشت؛ اهمیت بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی هر کشور، چه ثروتمند و چه فقیر، بیانگر این واقعیت است که کشاورزی به‌عنوان اولین بخش اقتصاد و عرضه‌کننده عوامل اساسی زندگی بشر و بخش‌های دیگر اقتصاد است و در توسعه همه‌جانبه کشورها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی بااشاره به اینکه در یک جمله کوتاه، کشاورزی مادر تمام فعالیت‌ها و صنایع مورد نیاز ملت‌ها است، افزود؛ در جهان امروز یکی از مشکلات اساسی بشر تأمین نیازهای غذایی است، به گونه‌ای که امنیت غذایی به عنوان یکی از اهداف مهم سرلوحه برنامه‌های دولت‌ها قرار گرفته‌است.

مدیرخانه دیپلماسی در مازندران گفت؛ بدون شک به منظور نیل به امنیت غذایی علاوه بر اتخاذ سیاست‌های مطلوب و برخورداری از منابع کافی باید تولید کشاورزی به گونه‌ای باشد که تمامی نیازهای جامعه را برآورده کند.

فرجی نقیبی بابیان اینکه در یک چنین صحنه‌ای است که بررسی اقتصاد کشاورزی می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند، گفت؛ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فرآورده‌های کشاورزی با شرایطی روبرو هستند که دائماً در حال تغییر است.

وی گفت؛ اقتصاد کشاورزی به بررسی شرایط مزبور و اینکه چگونه در مقابل تغییرات آنها، انواع محصولات و طرز تولیدشان را باید تغییر داد تا با منابع موجود حداکثر فایده به کشاورز و نیز به جامعه بپردازد

فرجی نقیبی با اشاره به اینکه استان مازندران با بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، استانی دارای طبیعت گردشگری، کشاورزی و دریا بوده است، گفت؛ هر یک از منابع موجود در این استان پهناور و زرخیز زمینه‌ساز توسعه اشتغال و افزایش سرانه تولیدات کشاورزی شده است.

وی بیان کرد؛ مازندران با تولید قریب به صدها نوع محصول کشاورزی، باغی و زراعی به عنوان قطب کشاورزی کشور قلمداد شده اکنون در تولید چند محصول استراتژیک به عنوان صادرکننده محسوب می‌شود.

مدیرخانه دیپلماسی در مازندران افزود؛ متاسفانه نبود برنامه و عدم حمایت های لازم دولت از کشاورزان در این استان این قشر زحمتکش در فصل برداشت محصولات استراتژیک برنج و مرکبات با مشکلات مختلف روبرو می شوند.

فرجی نقیبی اظهار داشت؛ همه میدانیم که سرعت رشد اقتصاد کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های جدید در جهان بسیار سریع بوده و ما نیز باید در کشور با بهره گیری از فناوری مناسب بسرعت به مرحله توسعه‌یافتگی در این زمینه برسیم.

وی گفت؛ با توجه به این که امروزه یکی از راه‌های تحت سلطه درآوردن کشورها وابسته کردن از طریق مواد غذایی است،ضرورت دارد مدیران تصمیم گیر در حوزه کشاورزی با استفاده از علم اقتصاد کشاورزی تحولی اساسی در این حوزه ایجاد کنند.