دکتر قناعتی: امیدوارم با حضور استادان سرشناس علوم اعصاب در این مرکز، بتوانیم خدماتی در سطح جهانی به مردم ارائه کنیم
دکتر قناعتی: امیدوارم با حضور استادان سرشناس علوم اعصاب در این مرکز، بتوانیم خدماتی در سطح جهانی به مردم ارائه کنیم
سکان نیوز؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران، ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی این مرکز را منحصربه‌فرد معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقل از سکان نیوز، دکتر حسین قناعتی، سرپرست دانشگاه روز چهارشنبه 28 مهر 1400 با همراهی دکتر ذاکریان، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه، دکتر بیگلر، مشاور سرپرست دانشگاه در حوزه توسعه، دکتر ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و شاهین ساحلی، مدیر امور حقوقی دانشگاه از بیمارستان فوق تخصصی و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران بازدید کرد.

در انتهای این بازدید دکتر قناعتی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، ضمن تقدیر از اقدامات خیرخواهانه خیریه امام رضا علیه‌السلام در احداث این مرکز، گفت: این پروژه عظیم به دلیل مشکلاتی متوقف‌شده بود که ان‌شاءالله با رفع برخی مشکلات حقوقی – که همکاران ما درصدد رفع آن هستند – به‌زودی تفاهم‌نامه‌ی فی‌مابین قطعی می‌شود.

وی افزود: در این راستا از همه منابع دانشگاه و ظرفیت خیریه امام رضا (ع) – که خیلی زحمت‌کشیده‌اند – استفاده بهینه خواهیم کرد تا پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

سرپرست دانشگاه با اشاره به منحصربه‌فرد بودن این پروژه در سطح منطقه، گفت: این پروژه نه‌تنها در خاورمیانه بلکه ازنظر من در منطقهٔ آسیا یک پروژه منحصربه فرد و بی‌نظیری خواهد شد و ان‌شاءالله بتوانیم جمعی از اساتید علوم اعصاب از سراسر کشور را در این مکان دور هم جمع کنیم تا بتوانیم خدمات مناسبی در سطح ملی و جهانی ارائه دهیم.

وی ظرفیت آموزشی و پژوهشی این مرکز را از دیگر نقاط قوت این مجتمع معرفی کرد و گفت: امیدوارم این مرکز علاوه بر ارائه خدمات خیلی خوب و درمان بیماران صعب‌العلاج درزمینهٔ پژوهشی نیز در منطقه پیشتاز باشد؛ همچنین با تعاملی که با سردار یعقوبی داشتیم مقرر شد ان‌شاءالله یک دانشکده بین‌المللی علوم اعصاب هم در همین مکان تأسیس شود تا علاوه بر تربیت دانشجوی ایرانی، دانشجویانی از کشورهای مجاور، از شرق و غرب آسیا، از آفریقا و حتی اروپا جذب کنیم.

دکتر قناعتی با تأکید بر توان علمی بالای دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش، گفت: برخی از دانشجویانی که از کشورهای اروپایی برای تحصیل به دانشگاه آمده‌اند اذعان دارند که آموزش در دانشگاه به لحاظ کمی و کیفی نسبت به کشورهای غربی رقابتی است و حتی به جهاتی، بر کشورهای اروپایی نیز ارجحیت دارد.

وی در خاتمه با تقدیر از تلاش‌های انسان دوستانه دکتر قالیباف و خیریه امام رضا (ع) در پیشبرد این پروژه، گفت: در بررسی‌هایی که انجام شد، مشاهده کردیم تمام فرآیندها به‌درستی و خیرخواهانه انجام‌شده و واقعاً هیچ منفعت شخصی در آن نبوده است و این حقیقتاً جای تقدیر و تشکر دارد که افرادی به این صورت خودشان را وقف می‌کنند و کارهای عظیم را به سرانجام می‌رسانند.

قطعاً هدایت و راهبری فعالیت‌های این مرکز به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است

سردار فرهاد یعقوبی، رئیس هیئت‌مدیره خیره امام رضا علیه‌السلام با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در این مجتمع، گفت: وسعت این مرکز حدود 7 هکتار است و 94 هزار متر بنا دارد که برای ساخت آن از مشورت حدود چهل رئیس انجمن مغز و اعصاب از کشورهای مختلف جهان و تیم فنی پروفسور سمیعی استفاده و بهترین تجهیزات پزشکی برای این مکان در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: قطعاً هدایت و راهبری فعالیت‌های این مرکز به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است و پیرو توافقنامه‌ای که با دانشگاه از قبل داشته‌ایم؛ تبادل‌نظرها، هماهنگی‌ها، ایجاد ساختار و فعالیت‌های درمانی، تأمین اعضای هیئت‌علمی و منابع انسانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

سردار یعقوبی ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی تهران در اسرع وقت نهایی شود و افزود: خوشبختانه آقای دکتر قناعتی فردی جهادی هستند و نگاه ویژه‌ای به بخش درمان و پروژه‌های نیمه‌تمام دارد و من امیدوارم تفاهم‌نامه‌ای را که با دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم هرچه سریع‌تر انجام و عملیاتی شود و خدمات این مرکز در اسرع وقت به مردم ارائه شود.

  • نویسنده : دانیک
  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی تهران،