اقدامات جهادی یک نماینده انقلابی مجلس/اتمام پروژه 40 ساله ساری-تاکام تا 22 بهمن
اقدامات جهادی یک نماینده انقلابی مجلس/اتمام پروژه 40 ساله ساری-تاکام تا 22 بهمن
سکان نیوز؛ علی بابایی کارنامی بیان داشت:ساری به‌ عنوان پیشانی استان مازندران متأسفانه در مظلومیت شدید به سر می‌برد این در حالی است که مازندران باوجود دارا بودن ظرفیت‌های الهی باید نماد توسعه‌یافتگی می‌شد و مرکز استان نیز سرآمد بود.

به گزارش سکان، علی بابایی کارنامی در گفت و گویی به بیانات مقام معظم رهبری درباره مجلس یازدهم و توصیه ایشان به مجلس انقلابی اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان مجلس یازدهم از قوی‌ترین مجالس پس از انقلاب است. حضور «جوانان پرانگیزه، با ایمان، پرتوان، تحصیل‌کرده و کارآمد» در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی و نیز شماری از پیشکسوتان دارای سوابق نمایندگی، مجلس یازدهم را به مجلسی بسیار خوب و امیدبخش تبدیل کرده است.

وی افزود: بعد از اینکه وارد مجلس شورای اسلامی شدیم ضرورت داشت تا بخشی از رویکردها و اقداماتمان را به مردم شریف ساری و میان‌دورود ارائه می‌کردیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این فرصت ایجاد نشد؛ اما آنچه مردم بزرگوار این دو شهرستان و به‌ویژه نمازگزاران عزیز باید بدانند این است که تلاش داریم با پاسخگویی به مطالبات مردم بخشی از نیازهای آنان را برطرف کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شرح وظایف قوا از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه را تفکیک کردند تا مشکلات مردم در بخش‌های جداگانه پیگیری و حل شود.

وی رویکرد مجلس یازدهم را مردم‌داری و مردم محوری عنوان کرد و افزود: قانون‌مداری، وفای به عهد؛ شایسته سالاری، نظارت، امر به معروف و نهی از منکر؛ رعایت بیت‌المال، حفظ کرامت انسانی، مردم‌داری، عطوفت را ازجمله معیارهای مهم دانست.

بابایی کارنامی به مسائل پیش روی استان مازندران به‌ویژه شهرستان ساری اشاره کرد و ادامه داد: ساری به‌ عنوان پیشانی استان مازندران متأسفانه در مظلومیت شدید به سر می‌برد این در حالی است که مازندران باوجود دارا بودن ظرفیت‌های الهی باید نماد توسعه‌یافتگی می‌شد و مرکز استان نیز سرآمد بود.

وی به برخی از فعالیت‌های نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مستمر پروژه 40 ساله ساری-تاکام تا 22 بهمن سال جاری به اتمام می‌رسد.

بابایی کارنامی درباره انتخاب شعار سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و وجود 4 میلیون جوان بیکار در سطح کشور، گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران یکی از صنایع مهم و تولیدی در مرکز استان است که می‌توان با تکیه‌بر تولید دانش‌بنیان در حوزه ایجاد اشتغال ورود پیدا کرد.

وی استقرار طرح فیبر نوری به طول 40 کیلومتر در بخش دودانگه ساری را ز دیگر فعالیت‌ها نام برد و افزود: احداث سد زارم رود با ظرفیت 75 میلیون مترمکعب آب در بخش کلیجانرستاق مرکز استان را از دیگر اقدامات و ظرفیت‌ها عنوان کرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در خانه ملت ابراز تأسف کرد که ساری به‌عنوان مرکز استان با 265 هزار مشترک آب و فاضلاب هنوز فاضلاب ندارد و در ساری پرتنش‌ترین مدیریت آب شرب را داریم و حق مردم این شهر نیست که از آب آشامیدنی ناسالم استفاده کنند.

بابایی کارنامی تأکید کرد، تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک جشن آب‌رسانی سالم را تقدیم مردم شریف مرکز استان کنیم.

وی از احداث بزرگراه هفت تن قائم‌شهر به میاندورود به طول 44 کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: داشتن بزرگ‌راه استاندارد حق این مردم است و باید عملیاتی شود.

وی با بیان این‌که مرکز مازندران با این تعداد جمعیت هنوز از یک مرکز فوق تخصصی با تخت بالا برخوردار نیست، از ساخت مجتمع آموزشی، درمانی و تحقیقاتی آیت‌الله طبرسی با 644 تخت در مرکز استان خبر داد و گفت: در صورت تکمیل می‌تواند حدود ۳ میلیون نفر از جمعیت استان، مسافران داخلی، توریست‌های خارجی، جمعیت زیادی از استان‌های هم‌جوار و حتی بیماران اعزامی از کشورهای اطراف را تحت پوشش قرار دهد.

بابایی کارنامی همچنین کارخانه نکا چوب، چوب فریم و صنایع چوب و کاغذ مازندران را ظرفیت‌های مهم تولیدی در مرکز استان نام برد که نیاز به توجه ویژه دارند تا از این ظرفیت‌ها در ارتقای اقتصاد مردم بهره‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: در ساری 100 کیلومتر جاده خاکی داریم؛ این حق مردم این شهرستان نیست که از امکانات اولیه همچون جاده آسفالت برخوردار نباشند.

بابایی کارنامی بابیان اینکه مرکز استان باید از بهترین امکانات برخوردار باشد، گفت: مدیریت شهری شهر ساری بسیار مظلوم است؛ نیروگاه زباله‌سوز ساری بعد از 10 سال هنوز راه‌اندازی نشد با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون 400 میلیارد اعتبار دولتی به این نیروگاه تزریق کردیم تا در زمان مقرر شاهد بهره‌برداری از این پروژه زیست‌محیطی در مرکز استان باشیم.

وی بابیان اینکه مدیریت زمان را به کارشناسان توصیه می‌کنم و اینکه از نخبگان و اندیشه‌ورزان برای توسعه استان بهره‌گیری شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا «کرامت شهر ساری» آنچه مورد تأکید آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران بوده را جامه عمل بپوشانیم.

بابایی کارنامی اتحاد و همدلی را گام مهم در توسعه استان دانست و گفت: ما دو نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به‌دور از حاشیه و تنش، تلاش می‌کنیم نیازهای مردم این شهر را احصا و در جهت رفع آن گام‌های خوبی برداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به طرح شفافیت مجلس اشاره کرد و گفت: قاطعانه این طرح را در مجلس تصویب می‌کنیم.

وی بابیان اینکه مردم امید بیشتری برای رسیدن به مطالباتشان در این دولت دارند، تصریح کرد: باید برای افزایش رضایتمندی مردم جامعه تلاش کنیم.

بابای کارنامی در گفت: افزایش حقوق کارگران، تعیین و تکلیف ایثارگران شاغل در دولت، عدالت اجتماعی، تولید دانش‌بنیان را از دیگر اقدامات مجلس سیزدهم است.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به دو سال باقی مانده این دوره از مجلس بیان کرد: بنده گزارش تکمیلی دو سال عملکرد خود در تمام حوزه ها را به عنوان خادم مردم در قالب رسانه و نشست خبری صحبت خواهم کرد و امیدواریم خداوند کمک کند تا سرباز خوبی برای رهبری و مردم عزیز باشیم.