ادامه راه، با انگیزه بیشتر برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در شهرقدس
ادامه راه، با انگیزه بیشتر برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در شهرقدس
سکان نیوز؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: انشالله کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرقدس با انگیزه بیشتر، مسیر گذشته ادامه می دهند و در آینده ای نزدیک شاهد بهبود وضعیت بهداشت و درمان در این شهرستان خواهیم بود.

دکتر عبدالرضا پازوکی؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۴۰۰ در بازدید سرزده از شبکه بهداشت و درمان شهر قدس گفت: ارائه با کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مهم ترین دغدغه دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
وی با بیان اینکه مسئولان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان با شناخت از این دغدغه تمام تلاش خود را برای خدمت به اهالی این شهرستان انجام داده اند، افزود: انشالله با انگیزه بیشتر، مسیر گذشته ادامه پیدا می کند و شاهد بهبود وضعیت در آینده ای نزدیک خواهیم بود.
دکتر پازوکی همچنین برای رفع چالش ها و مشکلات موجود بر جلب حمایت بیشتر فرمانداری، شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی شهرقدس تاکید کرد.
در ابتدای این نشست نیز دکتر سید حسین میر شریفی؛مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در تشریح فعالیتهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: جمعیت شهر قدس حدود ۳۱۸ هزار و ۸۷۲ نفر برآورد می شود که دو و شش دهم درصد این تعداد را روستاییان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه شهر قدس یکی از متراکم ترین شهرستان های کشور به حساب می آید، افزود: دو خانه بهداشت، دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهری، دوازده پایگاه سلامت شهری و یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در این شهرستان فعال هستند.
میرشریفی در ادامه با اشاره به اشتغال ۲۵۲ نفر در شبکه بهداشت و درمان شهر قدس، گفت: از این تعداد ۷۸ نفر در قالب طرح نیروی انسانی فعالیت دارند که با تمام شدن دوره خود با وجود دریافت آموزش ها و کسب تجربه، در پایان دوره طرح مجبور به جدایی از شبکه بهداشت و درمان هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی در شهرقدس زیر نظر اورژانس تهران فعالیت می کند، افزود: پنج پایگاه اورژانس در شهرقدس وجود دارد که متاسفانه از عملکرد آنها رضایت نسبی وجود ندارد.
میرشریفی اظهار کرد: پیش از راه اندازی بیمارستان سردار شهید سلیمانی در بهمن ماه سال گذشته، تعداد تخت های بیمارستانی شهرقدس تنها ۴۰ تخت بود اما در حال حاضر ۲۰۰ تخت فعال بیمارستانی در این شهرستان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان سردار سلیمانی در پیک چهارم و پنجم کرونا کمک بسیار خوبی برای مدیریت این بحران در شهر قدس بود و در حال حاضر اهالی شهر قدس بدون نیاز برای مراجعه به تهران از خدمات درمانی متعدد این مرکز درمانی استفاده می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس از انجام واکسیناسیون کرونا در پنج مرکز تجمیعی، دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و دو مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خبر داد و افزود: تا کنون ۸۷ درصد مردم در این شهرستان دوز اول و ۶۷ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
دکتر نادر توکلی؛ معاون درمان و دکتر سید محمد طباطبایی؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در حضور چند ساعته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهرقدس همراه وی بودند.

  • نویسنده : دانیک
  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی ایران