7 اثر مینیاتور با نگاه معاصر از المان های دوران صفویه و تیموری استاد نصرالهی
7 اثر مینیاتور با نگاه معاصر از المان های دوران صفویه و تیموری استاد نصرالهی
سکان نیوز؛ بمدت سه هفته در خانه ای در دل جنگل های سوادکوه تنهایی زندگی کردم و در انجا ۷ تابلو مینیاتور با نگاه معاصر از المان های دوران صفویه و تیموری و همچنین ۱۷ تابلو منظره با تکنیک امپرسیون را نقاشی کردم.

‍ به گزارش سکان نیوز، کمتر کسی در بابل ،استان مازندران و کشور است که استاد احمد نصرالهی را نشناسد ،استاد صاحب نام و بین المللی بابلی که در ۶۹ سالگی دوران بازنشستگی آموزش و پرورش را سپری می کنند و همچنان به کار هنری و تعیلم و تربیت علاقه مندان نقاشی مشغول هستند.
استاد نصرالهی تاکنون در بیش از 100 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از ایران به صورت انفرادی و جمعی شرکت کرده است. که از مهمترین آنها می توان به نگارخانه آبی بابل، گالری سیحون تهران، نخستین دوسالانه نقاشی ایران، پنجمین دوسالانه نقاشی ایران، نمایشگاه بین المللی نقاشی در پاریس، فلورانس، پکن، ونیز، سوییس، چهارمین دوسالانه شارجه، گالری الدهام انگلیس، موزه لیتون هاوس لندن، گالری سامانوی هند و …اشاره نمود.
از استاد احمد نصرالهی در مورد گذران دوران قرنطینه کرونایی و رفتن به دل طبیعت جویا شدیم که اظهار داشت : بمدت سه هفته در خانه ای در دل جنگل های سوادکوه تنهایی زندگی کردم و در انجا ۷ تابلو مینیاتور با نگاه معاصر از المان های دوران صفویه و تیموری و همچنین ۱۷ تابلو منظره با تکنیک امپرسیون را نقاشی کردم.
دوران خوبی بود و با الهام از طبیعت و چشم اندازهای زیبا توانستم استفاده فراوانی ببرم .
از استاد احمد نصرالهی در مورد تعمیر و مرمت منزل قدیمی شان در کنار رودخانه بابلرود موزیرج سوال کردم و ایشان گفتند .
دارم بصورت شخصی این مکان را مرمت می کنم تا انشالله بتوانم در حهت تاسیس موزه اثار نقاشی مورد استفاده هنر دوستان کشورم قرار دهم .
گزارش؛ علی کفایی مهر