4 خدمت غیرحضوری در هفته هفتم طرح 3070 بهره برداری شد
4 خدمت غیرحضوری در هفته هفتم طرح 3070 بهره برداری شد
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از افتتاح 4 خدمت دیگر این سازمان در هفته هفتم طرح 3070 خبر داد که در بستر اینترنت ارائه و نیاز به مراجعه حضوری به شعب را منتفی می کند

عباس اکبری” با اشاره به افتتاح 4 خدمت غیرحضوری این سازمان در قالب طرح 3070 با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران کل استان های کشور (اول دی 99)، گفت: با رونمایی از ۴ سرویس در این هفته ۱۷ سرویس غیرحضوری در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طی هفته های گذشته 13 خدمت غیرحضوری در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته بود، افزود: امروز خدمات اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب برای پیمانکاران و واگذارندگان کار و ارتقای سامانه دریافت لیست حق بیمه و فراهم شدن امکانات کنترلی برای کارفرمایان به منظور اصلاح لیست قبل از ارسال به مخاطبان، معرفی شد.
اکبری تصریح کرد: همچنین انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دیگر خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح 3070 مورد بهره برداری قرار گرفت .
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی افراد شاغل فاقد رابطه مزدبگیر با اعلام شغلی که به آن اشتغال به کار دارند(به صورت خوداظهاری) و همچنین زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویانی که در تاریخ انعقاد قرارداد بیمه، سن آنان 50 سال تمام و یا کمتر باشد، چنانچه سن متقاضی بیش از 50 سال تمام باشد در صورت دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن 50 سال، امکان انعقاد قرارداد بیمه میسر خواهد بود، مشمول این خدمت هستند.
وی درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی را چهارمین سرویس بهره برداری شده در قالب طرح 3070 اعلام کرد و افزود: بیمه شده اصلی که به علت ابتلاء به بیماری عادی و یا به علت عوارض حاصل از حادثه ناشی از کار طبق گواهی پزشک معالج، عارضه آن غیرقابل علاج تشخیص داده شده است. فرزندان و یا پدر و مادر بیمه شده اصلی که بر اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی پزشک معالج، براثر بیماری یا نقص عضو قادر به کار نباشند، شوهر بیمه شده اصلی که طبق گواهی پزشک معالج، مبتلا به بیماری غیرقابل علاج بوده و معاش وی توسط بیمه شده زن تامین شود، مخاطبان این خدمت هستند.
اکبری در پایان یادآور شد: طرح 3070 با هدف تبدیل 30خدمت حضوری به 30 خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه 70 میلیون مراجعه حضوری به واحدهای سازمان تامین اجتماعی در حال اجراست.