22 پروژه بهداشتی در بابل تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
22 پروژه بهداشتی در بابل تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه 29 پروژه بهداشت و درمان در این شهرستان در حال ساخت است، گفت: تا پایان امسال بیست و دو پروژه در بخش های بهداشت و درمان این شهرستان آماده افتتاح و بهره برداری است.

به گزارش سکان نیوز، دکتر سید علی مظفرپور روز چهارشنبه در تور رسانه ای بازدید از پروژه های علوم پزشکی بابل، با بیان اینکه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بابل تنها بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال کشور است، افزود: هم اکنون در این بیمارستان ۱۲۰ تخت فعال وجود دارد.

وی با اعلام اینکه بین 40  تا ۶۰ درصد بستری های  شهر ها و استان های دیگر در این بیمارستان انجام می شود، گفت:  ۸۰ درصد از خدمات سرپایی  این بیمارستان هم مختص به شهرها و استان های دیگر است.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید امیرکلا  دارای ۱۲۰ تخت است که در مواقع بحرانی به  154 تخت افزایش پیدا می کند، افزود: این پروژه در فضایی به مساحت چهار هزار  و ۲۰۰ متر مربع و در  ۶ طبقه دارای بخش های اتاق عمل ، اورژانس و  بخش فوق تخصصی  در حال ساخت است.

رئیس علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ شروع آغاز شد که به دلایلی متوقف ماند و در سال گذشته هم با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سر گرفته شده، گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت سیزدهم تسریع در پروژه های نیمه تمام بوده بنابراین این طرح، هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیز یکی در حال ساخت است.

دکتر مظفرپور ابراز امیدواری کرد تا این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

وی اعتبار اولیه برای این طرح را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد که توسط وزارت بهداشت و درمان تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص تنها مرکز تک تخصصی دولتی نازایی شمال کشور هم، گفت: در این بیمارستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کودک متولد شده است و بیش از ۸۰ درصد مراجعات به این مرکز را افراد غیربابلی تشکیل می دهند.

دکتر مظفرپور با اعلام اینکه عملیات ساخت این طرح ده  سال گذشته آغاز شده بود که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، ادامه داد: هم اکنون این طرح با 80 درصد پیشرفت فیز یکی در حال ساخت است.

وی بیان کرد: برای تکمیل  و تجهیزات این طرح ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با تحقق این اعتبار بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح  و بهره برداری این طر ح باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

دکتر مظفرپور در خصوص مرکز دیالیز طاهره وایگانی ، گفت: هم اکنون این طرح با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 24  تخت  در بیمارستان شهید بهشتی وجود دارد، گفت: مرکز دیالیز طاهره وایگانی در فضایی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع  و در ۳ طبقه و با ظرفیت 100 تخت در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی تجهیزات و تخت های دیالیز این مرکز هم در 6 ماه نخست امسال به بهره برداری برسد.

دکتر مظفرپور به دانشکده جدید دندان پزشکی بابل اشاره ای کرد و ادامه داد: این دانشکده در فضایی به مساحت پنج هزار  و 200 متر مربع و در پنج طبقه و با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام است، گفت: هم اکنون از 29 پروژه در حال ساخت حوزه بهداشت و درمان؛ 22 پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص ساختمان طب سنتی با بیان اینکه این ساختمان در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع  و در سه طبقه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، افزود: در مرحله اول برای این طرح  ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که برای تکمیل این طرح هم حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته دکتر مطفرپور از هشت دانشکده طب سنتی یک دانشکده در بابل واقع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص پروژه نمایشگاه دائم فرهنگی این دانشگاه که دارای فضای ۴۵۰ متر مربع است ، گفت : تاکنون برای این طرح ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر هم برای تکمیل تجهیزات این طرح نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان میزان بدهی درمان تامین اجتماعی به این دانشگاه را در هشت ماه گذشته را 136 میلیارد تومان اعلام کرد.