200 میلیارد ریال جایزه غیرنقدی برای مشترکان کم مصرف گاز در خراسان رضوی
200 میلیارد ریال جایزه غیرنقدی برای مشترکان کم مصرف گاز در خراسان رضوی
سکان؛ رییس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکانی که مصرف گاز خود را آگاهانه نسبت به پارسال 10 درصد کاهش دهند در قرعه یکهزار جایزه غیرنقدی 200 میلیون ریالی شرکت داده می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حمیدرضا افشون در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مشترکان به منظور شرکت در این پویش باید به سامانه Egas.ir/pooyesh مراجعه و شماره اشتراک گاز طبیعی خود را ثبت نمایند.

وی ادامه داد: ثبت نام در این سامانه به معنی مشارکت آگاهانه در پویش کاهش مصرف و شرکت در قرعه کسی است. تا پایان زمستان در پایان هر دوره، مشترکان ارزیابی و به قیدقرعه انتخاب خواهند شد.

رییس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هر چه قدر بیشتر بتوانیم در زمینه کاهش مصرف گاز بخش خانگی موفق شویم، در زمان اوج مصرف محدودیت کمتری برای صنایع قایل خواهیم شد.

وی گفت: مشارکت هر چه بیشتر بخش خانگی در پویش کاهش 10 درصدی مصرف گاز، تعطیلی کمتر صنایع و پایداری تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

افشون گفت: رعایت دمای رفاه، استفاده از البسه مناسب، پوشاندن کانال کولر، عدم استفاده از شومینه، سرویس دوره ای موتورخانه، دوجداره کردن پنجره ها، استفاده از نوار درزگیر، تنظیم دمای پکیج روی 50 تا 55 درجه، خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، بازکردن فضای جلوی شوفاژ از جمله مواردی است که میتواند منجر به کاهش مصرف گاز شود.

شرکت گاز خراسان رضوی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

کلانشهر مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک سهم جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان خراسان رضوی دارد.