12 هزار و 500 نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان قم ثبت نام کردند
12 هزار و 500 نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان قم ثبت نام کردند
سکان نیوز؛ مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: طبق دستورالعمل اجرایی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پرداخت مقرری مربوطه برای 90 درصد واجدان شرایط در استان قم انجام شده است.

علی اصغر دادخواه اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل اجرایی «پرداخت بابت ایام بیکاری دوره شیوع بیماری کرونا از محل منابع صندوق توسعه ملی» مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پرداخت مقرری مربوطه برای 90 درصد واجدان شرایط در استان قم انجام شده است.
وی با اشار ه به اینکه حدود 12 هزار و 500 نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان قم ثبت نام کردند و 8 هزار و 950 نفر واجد شرایط شناخته شدند، افزود: این پرداخت‌ها از محل مبلغ تخصیص یافته از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به همت خزانه داری کل کشور انجام شده است که این تعداد نزدیک به ۹۰ درصد از متقاضیان را شامل می شود و پرداخت به ۱۰ درصد دیگر از متقاضیان نیز ادامه دارد.
دادخواه درج اشتباه شماره حساب بانکی، شبای مربوطه یا عدم انطباق آن با کد ملی، ثبت شماره کارت بانکی به جای شماره حساب بانکی یا ثبت شماره حساب اعضای خانواده به جای بیمه شده اصلی را از عمده‌ترین دلایل بروز تأخیر در پرداخت مقرری ۱۰ درصد از مشمولان باقی ‌مانده برشمرد و گفت: تاخیر در ثبت درخواست بیکاری در سامانه غیرحضوری یا مراجعه حضوری و ارائه درخواست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علیرغم راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست بیکاری غیرحضوری نیز از مهمترین علل بروز تاخیر در پرداخت به برخی از متقاضیان است.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: بنابر برخی از دلائل نظیر عدم شمول قانون کار و بیمه بیکاری به رانندگان، کارگران ساختمانی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا واریز حق بیمه از جانب کارفرما در ایام بیکاری، بخشی از متقاضیان نیز قانوناً مشمول دریافت قرار نگرفتند.
دادخواه افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، به منظور جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان و خانواده آنان، استحقاق درمان کلیه متقاضیان تمدید شد و افراد مذکور توانستند از مزایای درمانی تامین اجتماعی و همچنین سوابق مربوطه به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه برخوردار شوند.
دادخواه گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد 2276 مقرری بگیر بیمه بیکاری در قم وجود دارد که ماهانه مبلغی در حدود 43 میلیارد ریال بابت این گروه پرداخت می شود.