۱۲۳ میلیارد تومان زکات در مازندران جمع آوری شد
۱۲۳ میلیارد تومان زکات در مازندران جمع آوری شد
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه ۱۲۳ میلیارد تومان زکات در سال گذشته جمع آوری شد، گفت: سهم فطریه جمع آوری شده سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش سکان نیوز. حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد مردم مازندران همچون سال‌های گذشته در پرداخت زکات و فطریه در کشور جز استان های برتر کشور باشد.

وی به برگزاری جلسات ستاد پرداخت فطریه، شورای زکات، ابلاغ فطریه ، تبلیغات فطریه، توزیع کارتخوان ها از استان به شهرستان ها برای جمع آوری زکات فطریه اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته نشست های تخصصی در زمینه زکات و فطریه برگزار شد و همچنین توزیع تراکت، بنر و بروشور نیز از دیگر اقدامات انجام شده این اداره بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی مازندران خاطر نشان کرد: توزیع تراکت در مدارس مازندران در این ایام برای جمع آوری فطریه در حال انجام است و همچنین طرح نانینو برای جمع آوری فطریه از طریق دستگاه های کارتخوان در سطح نانوایی ها صورت می گیرد.

حجت الاسلام فغانی با بیان اینکه مبالغ جمع آوری شده فطریه و زکات در زمینه های تهیه جهیزیه، درمان، تحصیلی ، احداث و بازسازی مسکن، معیشت و .. هزینه می شود، گفت: در سال گذشته برای ۱۶۴ نفر تهیه جهیزیه ، درمانی یکهزار و ۷۹۶ نفر ، تحصلی ۵ هزار و ۷۱۷ نفر، احداث مسکن ۲۱ مورد هزینه شده است.

وی ادامه داد: بازسازی مسکن ۱۷۸ مورد، معیشت ۱۳۳ هزار و ۷۸۸ مورد و سایر موارد هم ۱۹ هزار و ۸۳۷ مورد بوده که انجام شد.

رئیس زکات کمیته امداد امام خمینی مازندران تعداد پایگاه های جمع آری فطریه ر سال گذشته را یکهزار و ۶۱۱ مورد اعلام کرد و اضافه کرد: برای امسال هم ۲ هزار پایگاه برای جمع آوری زکات و فطریه در نظر گرفته شده است.

شماره کارت جمع آوری زکات فطریه عام ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۸۵

زکات فطریه سادات

۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۵۱

کفاره غیر عمد

۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۲۶

و کفاره عمد

۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۳۹۳

می باشد.