گازبهای مشترکان خانگی همه اقلیم‌ها بر مبنای فصل سرد محاسبه می‌شود
گازبهای مشترکان خانگی همه اقلیم‌ها بر مبنای فصل سرد محاسبه می‌شود
سکان نیوز:مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال، گازبهای مشترکان خانگی همه اقلیم‌ها بر مبنای فصل سرد محاسبه می‌شود.

به گزارش سکان نیوز/موسی احمدلو اظهار کرد: با پیشنهاد شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و نیز با تصویب هیئت دولت و به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، دوره سرد همه اقلیم‌ها تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال تمدید شد.

این مسئول با اشاره به قانون مصوب هیئت وزیران، ادامه داد: هیئت وزیران در نشست ۲۸ اسفندماه پارسال، به پیشنهاد شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت، تصویب کرد که با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دوره‌های سرد مناطق آب و هوایی کشور، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۵۶۲۷/ ۳۶۹۱۱ در ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ و اصلاحات بعدی آن، تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت امسال تمدید می‌شود.

وی افزود: به‌ منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و با توجه به رفاه حال مشترکان خانگی گاز و برابر درخواست انجام شده از هیئت دولت مبنی بر موافقت با تمدید دوره سرد تا نیمه اردیبهشت امسال، گازبهای مشترکین خانگی تا تاریخ اعلام شده بر مبنای فصل سرد محاسبه خواهد شد.

احمدلو تصریح کرد: این در حالی است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بهای گاز بسته به فصل و منطقه متفاوت است و در فصل‌های سرد، گاز ارزان‌تر از فصل‌های گرم در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد که بر اساس این قانون شش ماه از سال فصل سرد محسوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان یادآور شد: در مجموع شرکت گاز استان زنجان ۳۴۲ هزار مشترک دارد که ۲۳۲ هزار و ۷۶ مشترک آن شهری، ۸۴ هزار و ۹۴۶ مشترک روستایی، ۲۳ هزار مشترک تجاری، ۱۲۳۰ مصرف‌کننده صنعتی و ۸۶۷ مصرف‌کننده صنعتی عمده دارد و گاز ۴۰ جایگاه CNG نیز تامین می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر صد درصد خانوارهای شهری و ۸۶.۴ درصد از خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند که می‌توان گفت در مجموع ۹۴.۹ درصد خانوارهای استان از گاز بهره‌مند شده‌اند.

  • نویسنده : نجفی