کریمی فیروزجایی؛ غنی سازی ۲۰ درصدی در صنعت هسته ای از حقوق طبیعی ایران است
کریمی فیروزجایی؛ غنی سازی ۲۰ درصدی در صنعت هسته ای از حقوق طبیعی ایران است
سکان نیوز؛ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غنی سازی ۲۰ درصدی در صنعت هسته ای از حقوق طبیعی کشورمان در تمامی ابعاد بین المللی صیانت خواهد کرد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت و گویی افزود: اکنون در هیچ سطحی در زمینه انرژی هسته ای به خارج وابسته نیستیم و به خودکفایی رسیدیم.

نماینده مردم بابل تصریح کرد: فناوری انرژی صلح آمیز هسته ای تحت کنترل کامل متخصصان ایرانی قرار گرفت.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره اوج گیری فعالیت های هسته ای افزود: دانشمندان صنعت هسته ای کشور بر مبنای نیازداخلی به عملیات غنی سازی روی آورده و تهدیدات خارجی روند فعالیتهای هسته ای را متوقف نخواهد کرد.

نماینده مردم بابل با تاکید بر اهمیت مصوبه اقدام راهبردی مجلس گفت: این مصوبه از تداوم انفعال و وادادگی در صنعت هسته ای که مهمترین پشتوانه امنیت ملی است ، جلوگیری می کند.
دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پایبندی کشورمان به مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: براساس مقررات این آژانس ،جمهوری اسلامی ایران وسایر کشورهای عضو از حق طبیعی برای فعالیت صلح آمیز در صنعت هسته ای برخوردارند.

این مسئول با اشاره به تلاش متخصصان داخلی برای افزایش فعالیتهای هسته ای در امور صلح آمیز یادآورشد: با تدوام فعالیتهای متخصصان در صنعت هسته ای، زنجیره خودکفایی کشور در این صنعت تکمیل خواهد شد.
کریمی فیروزجایی با تاکید بر عدم گرایش کشورمان در زمینه دسترسی به سلاح های مخرب گفت: با توجه به فتوای رهبر فرزانه انقلاب ،جمهوری اسلامی ایران هیچگونه فعالیتی در زمینه دست یابی به بمب اتمی نداشته و نخواهد داشت.
عضو مجمع نمایندگان مازندران آغاز فعالیت برای دست یابی به غنی سازی ۲۰ درصدی در صنعت هسته ای را نوید بخش شکوفایی این صنعت دانست وافزود: آینده صنعت هسته ای کشورمان با توجه به وجود جوانان باانگیزه و متخصص در این صنعت بسیار امیدبخش است.
کریمی فیروزجایی بااشاره به اهمیت نقش آفرینی سازمان انرژی اتمی در فرآیند توسعه صنعت هسته ای گفت: این سازمان باید بگونه ای بر نامه ریزی کند که در هیچ سطحی از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای روند کار با اخلال و توقف مواجه نشود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غنی سازی ۲۰ درصدی در صنعت هسته ای از حقوق طبیعی کشورمان در تمامی ابعاد بین المللی صیانت خواهد کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط اجرای مصوبه مجلس با برجام گفت: تاکنون تمام تدابیر و اقدامات کشورمان در چارچوب تعهدات برجامی بود و مصوبه اقدام راهبردی مجلس نیز نقض برجام نیست.
کریمی فیروزجایی با تاکید بر ضرورت پیشتازی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف محوری انقلاب نیازمند عزم واراده قاطع نیروهای انقلابی و دلبسته به ارزش های اسلامی است.